• Accés

applus

Programes Oferts

Programa de Gestió del PRIIL
Es desenvolupa, conjuntament amb la persona usuària, un pla de treball amb els objectius formatius–laborals d’inserció i les accions proposades per assolir-los, en funció de les necessitats i potencialitats detectades.

Programa de Suport Individual
S’ofereix un acompanyament individualitzat en les diferents fases del procés (accés i acollida, orientació i preparació laboral, i inserció).

Programa de captació mitjançant un pla funcional d'activitats
La vinculació de les persones participants als mòduls grupals respon als objectius definits al seu PRIIL, i a la fase del itinerari en què es trobin, i per tant, la programació de mòduls varia al llarg de l’any per tal d’oferir respostes a mida.

La proposta general de mòduls d’activitats inclou els següents:

Tallers d’entrenament i avaluació en competències transversals i professionals
Taller Proves de rendiment (bijuteria, ensobrat/mailing, neteja, missatgeria, auxiliar de cuina, auxiliar de bugaderia i electricitat, entre d’altres).

Tallers d’apropament i orientació al món laboral
Mòdul de Tècniques de Recerca de feina
Simulacres de processos de selecció
Monogràfics d’ús de les noves tecnologies en les tècniques de recerca de feina
Monogràfic d’optimització en el temps de desplaçament amb el transport públic

Activitats formatives específiques
Perfil per competències
Perfil Auxiliar de serveis
Prevenció de riscos laborals i hàbits saludables
Gestió econòmica
Imatge personal
Perfil professional
Auxiliar de jardineria

Espai de Recerca de Feina

Eix transversal d’atenció familiar
La família és un element clau de suport per a la persona usuària durant el procés, i per això obrim els nostres programes individualitzats a la participació dels referents familiars per aconseguir un abordatge integral a les necessitats de la persona usuària, i la continuïtat en els canvis treballats.

Eix transversal d’intervenció comunitària i sensibilització
Per afavorir estratègies d’inclusió social es desenvolupen accions dels nostres programes en equipaments del territori, així com intervencions comunitàries obertes a la participació general, dirigides al trencament d’estigmes en relació a la salut mental.

Temporalització de les intervencions

ACOLLIDA
Anàlisi i diagnòstic de la situació psicosocial de l’usuari/a.
Anàlisi ocupacional i orientació del perfil professional
Proposta d’itinerari i un Programa de Rehabilitació Individual d’Inserció Laboral d’acord a les necessitats de la persona usuària.

PROCÉS
Definició de competències i dificultats que incideixen en la situació o estat sociolaboral.
Desenvolupament del pla de treball individual, establint objectius per adquirir els hàbits, competències i eines necessàries per una inserció formatiu- laboral.
Vinculació al Programa de Mòduls Grupals d’acord a la proposta individualitzada.
Reavaluació i redefinició periòdica dels objectius de treball individuals dins del Programa de Rehabilitació Individual d’Inserció Laboral (PRIIL).

SORTIDA
Definició de l’itinerari de sortida social, formatiu i/o laboral.
Recolzament i acompanyament en l’assoliment dels objectius dins l’itinerari de sortida/inserció establert i consensuat.

Durant tot el procés d’intervenció es manté coordinació amb les persones professionals dels serveis derivants de referència.

laminaEl servei Accés està gestionat per Fundació Joia i s’integra dins la xarxa de serveis sociolaborals del Consorci del Barri de La Mina

Gran Via de les Corts
Catalanes, 997