Col·labora

general-colabora

Empreses
La teva empresa pot fer el seu Pla de Responsabilitat Social amb Fundació Joia. Disposem d’una amplia possibilitat d’accions:

Prevenció de riscos laborals
El servei Bitàcola ofereix coaching a persones amb malestar psicològic i que afecta a la seva situació laboral. Promou la salut mental en el lloc de treball:

1.    Preveu les situacions que causen estrés i altres problemes de salut mental, alhora que preveu baixes laborals i incapacitacions.
2.    Frena l’absentisme, l’atur i les sol·licituds d’incapacitació permanent relacionades amb l’estrès i els problemes de salut mental a la feina.
3.    Dóna suport a les persones que pateixen problemes de salut mental.
4.    Desenvolupa eines eficaces per capacitar a la persona en el seu lloc de treball.

Insercions Laborals
Desenvolupem les oportunitats de treball dins i fora del mercat protegit on oferim les millors condicions i un suport constant al treballador i a l’empresa contractant:

1.    Anàlisi de l’oferta de treball que ofereix l’empresa i presentació de candidats.
2.    Assistència durant el procés de selecció i intermediació amb el candidat.
3.    Seguiment i avaluació del desenvolupament del candidat en el seu lloc de feina.
4.    Servei de consulta per a l’empresa pre i post inserció laboral.

Donacions econòmiques
La implicació de les empreses en format de donació econòmica ens ajuda a desenvolupar projectes innovadors i mantenir els nostres projectes en marxa que es dediquen a donar a conèixer les capacitats de les persones afectades per trastorns mentals:

1.    Manteniment dels nostres 10 serveis d’inserció en salut mental.
2.    Realització d’investigacions en el sector de la salut mental i el món laboral.
3.    Disseny i implantació de projectes innovadors.

Programa de sensibilització en salut mental
El problemes de salut mental poden afectar a qualsevol tipus de persona, edat i condició. Les formes més comunes de problemes de salut mental són la depressió i l’ansietat. Fundació Joia dissenya un programa de sensibilització en salut mental específic per a cada empresa:

1.    Contextualitzar què és una mala i una bona salut mental.
2.    Què són els trastorns mentals i els recursos disponibles.
3.    Foment de la igualtat d’oportunitats per al col·lectiu de persones afectades per salut mental.
4.    Respecte, sensibilització i trencament de l’estigma en salut mental.

Cada empresa ha de trobar el seu motiu de Responsabilitat Social que formi part de la seva identitat i valors corporatius. La Fundació Joia analitza, assessora i confecciona Plans de Responsabilitat Social per a les empreses que es preocupen per la salut mental dels seus treballadors i que volen prevenir i intervenir els trastorns mentals.

Particulars
Qualsevol persona interessada que vulgui col·laborar amb la Fundació i fer un donatiu econòmic a l’entitat, un llegat solidari, o contribució amb espècies, per continuar amb la nostra missió de donar serveis d’inserció en salut mental i promocionar i sensibilitzar sobre la salut mental poden enviar un mail a: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.

Beneficis fiscals:

Donant particular
Pot deduir-se fins a un 20% del import donat, de la quantitat que li resulti a pagar per IRPF.

Pot deduir-se tot el que doni com a despesa acceptada per Hisenda.

Etiqueta Responsable

etiquetaresponsabeassociacioresponsable

Fundació Joia disposa de l’Etiqueta Responsable de Ingenieria Social que ens distingeix per les bones pràctiques amb valors amb una actuació transversal en els 3 àmbits de l’empresa: econòmic, social i mediambiental, complint amb els 10 criteris exigits:

1.    Control de la cadena de proveïment des d’una visió de respecte pels Drets Humans i sostenibilitat.
2.    Promoció de criteris de compra local.
3.    Gestió amb criteris de Responsabilitat Social.
4.    Gestió econòmica sostenible i no fraudulenta.
5.    No discriminació i igualtat d’oportunitats.
6.    Foment de la conciliació de la vida personal i laboral.
7.    Comunicació i foment de la participació.
8.    Entorn de treball segur per tota la plantilla.
9.    Col·laboració amb el territori i iniciatives socials.
10.   Política sostenible: reduir, reciclar i reutilitzar.
11.   Actuacions per a la lluita contra el canvi climàtic.

A més, Joia és una entitat compromesa amb la promoció de la salut mental i per això focalitza la seva atenció i professionalització en el col·lectiu de persones afectades per trastorns de salut mental i actualment dóna oportunitats laborals a més de 64 professionals amb trastorns de salut mental.

Avinguda Josep Tarradellas, 19-21

Gran Via de les Corts Catalanes, 997

Oficines centrals
T.  93 452 04 67