Parlem de salut mental a 'La Ciutat' d'Onda Cero

Susana Silvestre, Gestora Transversal dels serveis Prelaborals de Fundació Joia, va participar el passat 10 d'octubre al programa 'La Ciutat' d'Onda Cero Catalunya en ocasió del Dia Mundial de la Salut Mental.

Susana pre

Silvestre ha parlat de l'acte organitzat a la Plaça de la Virreina per parlar obertament de la salut mental. "Si tirem la vista enrere hem millorat moltes coses, però encara no és suficient. Cal parlar, aturar-nos, pensar i reflexionar sobre com està la salut mental avui en dia", ha explicat.

Pel que fa als diagnòstics, comenta que n'hi ha alguns que generen més prejudicis que d'altres. La OMS ha dedicat al Dia Mundial de la Salut 2017 a la depressió, i això "deixa veure que hi ha diagnòstics que d'entrada generen menys prejudici. Per això que jo lligaria el tema de prejudici amb el desconeixement, i és per això que encara cal continuar celebrant dies com avui i realitzar actes com el que farem aquesta tarda", explica.

"Cal sumar esforços i que tothom s'hi impliqui", comenta sobre la inserció laboral de persones amb trastorn de salut mental al mercat ordinari. "Ens arriben persones que tenen uns objectius laborals i milloren les competències, i són capaces d'aconseguir una feina i mantenir-la".

Sobre la salut mental, explica, "És una qüestió que ens implica a totes i per això cal conscienciar la societat".

Aquí podràs escoltar la seva intervenció, a partir del minut 15 i 10 segons.

Submit to FacebookSubmit to Google BookmarksSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Códi de seguretat
Actualitzar

Avinguda Josep Tarradellas, 19-21