Fundació Joia atén 1.853 persones durant el 2017

Durant el 2017 a Fundació Joia hem atès 1853 persones, 176 més que l'any anterior: una xifra que representa un 10,4% més de persones ateses. Un 55,4% són homes, mentre que el 44,6% són dones.

atencio

Els serveis on es detecta un major nombre de dones ateses són els d'inserció laboral, com Itínere (amb un 53% de dones ateses), però sobretot els serveis de coaching per a persones amb malestar psicològic: de les persones ateses a Bitàcola, el 74,5% van ser dones, mentre que a Bitàcola Joves ho van ser el 55,5%. De manera general els homes tendeixen a assistir més a serveis d'inserció social, com ara els Clubs Socials, on el 66,6% de les persones ateses van ser homes.

Aquests són els perfils més habituals de les persones usuàries ateses en cada servei:

• Acollida: home de 16 a 29 anys, amb trastorn psicòtic derivat dels Serveis de la Xarxa de Salut Mental, que rep una Prestació No Contributiva (tot i l'augment de persones que no reben cap prestació).
  • Servei de Rehabilitació Comunitària: home de 40 a 49 anys amb esquizofrènia paranoide que porta uns 3 anys de mitjana al SRC i una prestació d'Incapacitat Permanent Absoluta.
  • Servei Prelaboral: home de 30 a 39 anys, amb trastorn psicòtic, amb nivell formatiu d'EGB o ESO (també persones sense estudis ni certificat d'escolaritat), que porten entre 1 i 3 anys d'inactivitat laboral i que no reben cap tipus de prestació.
  • Accés: home de 40 a 49 anys, amb trastorn d'ansietat i trastorn adaptatiu, sense estudis acabats, que porta menys d'un any en inactivitat laboral i que no rep prestació.
  • Itínere: dona de 40 a 49 anys, amb trastorn de salut mental sever, i afectiu, amb nivell formatiu d'EGB o ESO, que porta menys d'un any en inactivitat laboral i que no rep prestació.
  • Bitàcola: dona de 30 a 39 anys, amb nivell formatiu superior, amb trastorn d'ansietat i estrès laboral, majoritàriament treballant.
  • Club Social: home de 40 a 59 anys, amb trastorn psicòtic i que té una altra ocupació a part del Club Social.
  • Servei de Rehabilitació de Joves: home de 19 a 24 anys, amb trastorn psicòtic, sense estudis ni certificat d'escolaritat, sense experiència laboral i que no rep cap prestació econòmica.
  • Bitàcola Joves: dona de 25 a 29 anys, amb trastorns de salut mental sever i afectius, amb nivell d'estudis universitaris, que porta menys d'un any en inactivitat laboral i que no rep prestació.
  • Itínere Joves: home de 19 a 24 anys, amb trastorns neuròtics i d'ansietat, trastorns afectius o trastorns psicòtics, amb nivell formatiu igual o inferior a l'ESO, sense experiència laboral i que no rep cap prestació econòmica.

La obertura de serveis en nous districtes de Barcelona, com ara la d'Itínere Joves a Sant Martí, han fet créixer el nombre de persones ateses. Un nombre que s'estima que creixi durant el 2018 amb la obertura de nous serveis, com Itínere +45.

Podràs consultar totes les dades d'atenció properament amb la publicació de la Memòria de Sostenibilitat 2017.

0 #1 Ismael Márquez Calaf 08-02-2018 18:35
Estáis haciendo un gran trabajo. Ánimos Joia!!!

Códi de seguretat
Actualitzar