Al març volem dones empoderades

Març és el mes de la dona, i per tant el mes de l’any on més esforços s’han de fer per defensar els seus drets, les seves llibertats i la igualtat vers els homes. És impossible que en l’espai que ocupa aquest post puguem explicar totes les raons, i de forma extensa, de perquè març és un mes tant important per la Fundació Joia i per totes i tots, indistintament de a què ens dediquem, on vivim o quin tipus de vida portem. Malgrat això, volem expressar algunes de les raons que ens mouen al març, i durant la resta d’11 mesos que té l’any, a les persones que formem la Fundació Joia.

Lazo Morado

Volem que les dones no renunciïn a les seves carreres professionals mentre les seves parelles no fan cap sacrifici laboral. No volem perdre el seu talent. Volem que les dones trenquin els sostres de vidre a la feina. Volem que les tasques domèstiques i de cura siguin responsabilitat dels homes i de les dones (coresponsabilitat) en igualtat de condicions. Volem que les dones se sentin lliures de dir: “NO”, “ARA ET TOCA A TU”, i “AIXÒ NO ÉS NOMÉS RESPONSABILITAT MEVA” a les seves parelles. Volem que no morin més dones en mans d’homes. Volem que la gent utilitzi llenguatge inclusiu i que el gènere mai sigui una barrera o una eina d’exclusió. Volem que les dones deixin de ser jutjades i deixin de sentir-se obligades a donar explicacions de les decisions familiar que prenen quan se surten de l’esquema patriarcal. Volem que les organitzacions facilitin la conciliació d’ells i d’elles, sense distinció. Volem que les dones no siguin les úniques de la família que han de configurar les 24 hores que té el dia per poder atendre alhora les tasques domèstiques i de cures no remunerades, a més de la seva feina, i sense mostrar cap signe de debilitat i esgotament. Volem que no hi hagi més violència masclista quotidiana i invisibilitzada. Volem que les dones siguin lliures de fer i dir el que vulguin sense exposar-se a ser assetjades sexualment. Volem que desaparegui la bretxa salarial entre elles i ells.

Volem polítiques públiques que lluitin contra la desigualtat i el masclisme.
Volem que desapareguin els micromasclismes.
Volem que la paraula sororitat formi part del nostre vocabulari diari.
Volem acabar amb la societat patriarcal en la qual vivim.
Volem que elles i ells siguin feministes.

Comissió d’Igualtat, Fundació Joia

Códi de seguretat