S'aprova l'Estratègia d’Inclusió i Reducció de les Desigualtats 2017-2027

sessioacordFundació Joia ha participat, com a membre de l'Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva, en la creació i aprovació de l'Estratègia d’Inclusió i Reducció de les Desigualtats pel període 2017-2027, que es va presentar oficialment el passat 9 d'abril al Saló de Cent de l’Ajuntament, en un acte presidit per l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i amb presència de totes les entitats que conformen l’Acord Ciutadà i el conjunt de grups polítics.

Es tracta d’un document marc de referència, coproduït des de la base per diverses entitats del món social, i que per primera vegada marca 12 fites concretes i mesurables que guiaran l’acció de tots els actors que treballen a la ciutat en l’àmbit dels drets socials.

L'objectiu és aconseguir que el 2027 s’hagin assentat els pilars perquè Barcelona sigui una ciutat socialment justa, diversa i intercultural garant dels drets socials i civils, que respecti i valori les diferències i sigui un referent en equitat, respecte, convivència i solidaritat.

Una de les 12 fites que s'han determinat com a objectius fa referència a la salut mental, i durant l'acte de presentació la va llegir Enric Arqués, president de Fòrum Salut Mental i codirector de Fundació Joia:

"Reduir un 25% el patiment psicològic de la població, disminuint a la meitat les diferències entre homes i dones i entre districtes. L'any 2016, el percentatge de persones amb patiment psicològic era del 18,5%. Amb una reducció del 25%, l'any 2017 el percentatge de persones amb patiment psicològic seria del 13,9%. La diferència entre homes i dones amb patiment psicològic era del 3,8%. L'any 2017, amb una reducció del 50%, seria de 1,9%. L'any 2016, la diferència entre el districte amb major i menor percentatge de persones amb patiment psicològic assolia un valor de 22,1%. L'any 2017, amb una reducció del 50%, seria de l'11%."

Inmaculada Pinar, codirectora i directora tècnica de Fundació Joia i en representació de la Xarxa d'Inclusió Laboral de Barcelona (XIB), va llegir també una important fita a acomplir:

"Incrementar en un 50% les persones amb discapacitat i diversitat funcional que gaudeixen de programes per a l'autonomia persones i la vida independent. L'any 2017, hi havia 602 persones ateses (165 persones en pisos cedits a entitats; 50 persones amb Servei Municipal d'Assistència Personal i 387 persones ateses en els projectes de Vida Independent subvencionats al 2017). Amb un increment del 50%, s'atendria a més de 900 persones aproximadament."

Així mateix, Pinar va destacar l'activitat realitzada per la XIB: "Com tothom sap, un dels factors que afavoreix l'autonomia i la vida independent de les persones és la millora del seu grau d'ocupació i el fet de tenir una feina. La Xarxa per a la Inclusió laboral de Barcelona ha atès durant el 2017 a 1.489 persones i n'ha inserit a 563. En aquests 10 anys ens proposem aconseguir que més de 5.000 persones amb discapacitat o diversitat funcional accedeixin al mercat laboral i aconsegueixin una feina, afavorint així la seva autonomia i vida independent."

Aquí trobaràs més informació i podràs consultar els 12 punts aprovats dins l'Estratègia d'Inclusió i Reducció de les Desigualtats 2017-2027.

Códi de seguretat
Actualitzar