Parlem sobre salut i dones en un debat de La Vanguardia

debat lavanguardiaEl passat 30 de juliol el nostre Agent d'Igualtat i Gestor Transversal d'Inserció laboral, Jordi Formiguera, va participar al debat 'Salut i dones', enmarcat dins el cicle de debats 'Els Miradors de Catalunya', i que organitzava La Vanguardia.

El debat va incidir sobre aspectes clau de la vida de les dones, tant socials, com laborals i de salut, i volia posar de relleu que, tot i que les dones viuen més anys que els homes, tenen pitjor salut i més trastorns crònics, fet que manifesta també una important desigualtat de gènere.

Jordi Formiguera ha comentat temes com ara que des de la Fundació "Ens trobem amb dones que accedeixen al mercat laboral però que mantenen una càrrega a nivell familiar que suposa un augment de l'estrès, de l'ansietat, i de depressió". En referència a la conciliació de la vida professional i familiar, ha afirmat que "Quan les dones tenen una carrera professional l'interrompen per qüestions de maternitat. Quan intenten tornar al mercat de treball es troben amb dificultats, i això té unes conseqüències a nivell social i de salut".

A més de Jordi Formiguera, al debat també hi va participar la Consellera de Salut, Alba Vergés; la sots-directora del CatSalut, Marta Chandre; la cap de l'àrea d'apoderament personal de la Fundació Surt, Meritxell Benedí; la cap d'Obstetrícia i Ginecologia de l'Hospital Vall d'Hebron, la Dra. Elena Carreras; i el cap de Ginecologia de l'Hospital Clínic de Barcelona, el Dr. Francesc Carmona.

Al següent vídeo podràs recuperar el debat.

Códi de seguretat
Actualitzar