Itínere +45

Orientació i suport en la recerca de noves oportunitats professionals

Què és?
Itínere +45 és el nostre servei d’orientació i suport a la inserció laboral a l’empresa ordinària per a persones de 45 anys o més, que tenen un trastorn de salut mental, i que busquen noves oportunitats laborals.
Destaquem les fortaleses que han adquirit amb la seva experiència laboral, desenvolupem noves capacitats, i ajudem a redefinir el perfil professional, per a que es puguin adaptar de forma ràpida a les noves condicions del mercat laboral, i així crear processos d’inserció laboral exitosos.

A qui va adreçat?
Aquest servei s’adreça a totes aquelles persones, que viuen al districte de Nou Barris, que tenen 45 anys o més, amb un trastorn de salut mental, i que, degut a les seves circumstàncies  personals, econòmiques o socials, tenen obstacles per tornar a integrar-se en el món laboral.

Com s’accedeix?
Es pot accedir al servei Itínere +45 a través del servei d’Acollida de la Fundació Joia, o a través de la xarxa pública i privada d’atenció en salut mental, de serveis socials, i de les àrees bàsiques d’atenció primària, totes tres pertinents al districte de Nou Barris.

Equip professional
L’equip professional del servei Itínere +45 està format per persones psicòlogues, treballadores socials, i pedagogues, totes elles especialitzades en inserció laboral.

Programes oferts
Realitzem un diagnòstic psicosocial, personalitzat i de l’ocupabilitat on s’exploren les motivacions que tenen les persones de 45 anys o més envers un itinerari laboral. S’acorda un itinerari d’inserció que pot incloure diferents actuacions:

• Orientació professional: Clarifiquem les opcions laborals adequant-les a les capacitats de la persona usuària i a les característiques i possibilitats reals del mercat laboral.
  • Tècniques de recerca de feina: Treballem les eines per realitzar una recerca de feina efectiva i superar processos de selecció: currículum, cartes de presentació, autocandidatura, entrevistes de selecció i dinàmiques de grup.
  • Alfabetització informàtica per a la recerca: Donem a conèixer les noves tecnologies per a la recerca de feina i d’informació. Fem èmfasi en les noves tecnologies que poden tenir més èxit en la recerca de feina per a persones de de 45 anys o més.
  • Recerca activa de feina: Espai amb recursos per a la consulta i gestió d’ofertes i suport individualitzat.
  • Prospecció, intermediació i sensibilització amb empreses: Establim acords de col·laboració amb empreses que arriben a esdevenir oportunitats concretes de feina per les persones usuàries del servei.
  • Seguiment a la inserció: Realitzem un seguiment individual durant tot l’itinerari d’inserció laboral i revisem els aspectes més rellevants per afavorir la consecució i manteniment del lloc de treball.

Nou Barris

> La Unió
> FEARP

Servei d'Acollida