• Apunts

Oportunitats laborals al mercat protegit

Programes Oferts?

Pla Individualitzat de Treball (PIT)
Recull informació sobre les diverses àrees laborals i psicosocials i a partir d’aquí es plantegen els objectius de millora i el format d’intervenció, avaluació i seguiment de l’evolució del treballador/a al lloc de feina.

Pla de formació personal
Permet que les persones destinatàries assoleixin els coneixements i actituds, així com el desenvolupament d’habilitats i destreses requerides en cada àrea laboral.
Es converteixen en un element eficaç per a la motivació, l’autoestima i la promoció del treballador/a i afavoreix el seu trànsit al mercat laboral ordinari.

Programa d’inserció al mercat laboral ordinari
Consisteix en un conjunt d’accions centrades en la persona i de forma individualitzada per tal que pugui accedir, mantenir-se i promocionar-se en una empresa del mercat laboral ordinari. Es tracta de tot un procés que, mitjançant la metodologia de treball amb suport (TAS), consta de tres fases:

Fase 1
Motivació, orientació i preparació per a la incorporació al mercat laboral.

Fase 2
Eines de recerca de feina, gestió d’ofertes laborals, preparació per a entrevistes, prospecció de llocs de feina i intermediació laboral sensibilitzant les empreses.

Fase 3
Un cop s’ha aconseguit la inserció a l’empresa ordinària es realitza un seguiment i suport del procés, que finalitza quan la persona assoleix l’autonomia laboral completa i la plena integració a l’empresa.

Suport psicosocial
L’objectiu de la USAP és aconseguir la màxima autonomia personal i professional i una òptima integració en l’entorn social i cultural que faciliti una participació plena de les persones amb trastorn mental.

logo departament treball