Parlem sobre el projecte Terrats Verds al programa Valors a l'Alça

susana radio terrats

Susana Silvestre, Subdirectora Tècnica de Serveis i Gestora Transversal de Prelaborals de la Fundació Joia, va parlar aquest dilluns 13 de maig al programa de ràdio Valors a l'Alça sobre la prova pilot del projecte Terrats Verds, que tindrà lloc al terrat de la nova seu de l'entitat a Sant Martí.

Silvestre va parlar de l'origen d'aquest projecte, fruit de la sinergia entre diverses empreses i entitats: l'estudi d'arquitectura bioclimàtica El Fil Verd, CeGe, GSIS Verd i la Fundació Joia, així com dels beneficis de crear un jardí al terrat, "transformant espais urbans inutilitzats en pulmons verds a la ciutat".

A més, destaca el valor que sigui una entitat social qui dugui a terme el projecte, en aquest cas GSIS Verd, i també que sigui una entitat qui se'n pugui beneficiar: "les persones usuàries de Fundació Joia podran beneficiar-se d'aquest espai, on realitzarem activitats de rehabilitació psicosocial, d'oci, relaxació... que ajudaran a la seva recuperació de les seves capacitats. A més, un cop estigui posat en marxa, també ens encarregarem del manteniment de l'espai i farem partíceps a les persones dels diversos serveis".

Des de la Fundació ja col·laborem en d'altres horts urbans de la ciutat de Barcelona, i es vol traslladar aquesta experiència al nou hort urbà de la seu de Sant Martí. "Hem vist que implicar a les persones usuàries en la cura d'un espai com aquest aporta molts beneficis a nivell social, de relació, de treball en grup i de cooperació; també hi ha una millora de l'autoestima i l'autoconfiança, i permet desenvolupar moltes habilitats i competències", valora Susana Silvestre.

El projecte es desenvoluparà durant el 2019.

Escolta aquí la intervenció sencera de Susana Silvestre.

Códi de seguretat
Actualitzar