Fundació Joia celebra el seu 30è aniversari

Fundació Joia va celebrar ahir 14 de maig al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) l’acte de commemoració del seu 30è aniversari, tres dècades desenvolupant tota una línea de serveis de rehabilitació i inserció laboral per a persones afectades per trastorns de salut mental. Conduït per la periodista Agnès Marqués, l’acte va estar presidit pel Conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya, Hble. Sr. Boi Ruiz, i va estar protagonitzat pels codirectors de la fundació, Inmaculada Pinar i Enric Arqués.

ndpactojoia

Durant l’acte es va fer un repàs a les tres dècades de serveis que la fundació ha donat, ajudant a més de 35.000 persones a través del seus centres de Barcelona (Gràcia, Sant Martí, Sants-Montjuïc i l’Eixample) i  tota l’àrea metropolitana. A més, es va fer menció als més de 100 professionals experts que treballen implicats en la innovació i el treball en xarxa amb els diferents agents socials. Tots ells intentant assolir un objectiu comú: motivar, definir i donar a conèixer les capacitats de les persones afectades per trastorns de salut mental.

El Conseller de Salut, l’Hble. Sr. Boi Ruiz, va dedicar unes paraules a la trajectòria de l’entitat, fent un reconeixement a la tasca de Fundació Joia durant aquests 30 anys per la inserció de les persones amb trastorns de salut mental a la societat. “És fàcil dir-ho, però sou una Joia per aquest país”. A més, va voler remarcar que el trastorn de salut mental no és una malaltia de la persona, també afecta a la família i a la societat. “És per aquesta raó que la meva voluntat com a conseller i l’objectiu de l’administració és estar al vostre costat al llarg de la vostra vida com a Fundació”, va concloure.

Amb aquesta celebració, tal i com van explicar els codirectors de la fundació, l’organisme sense ànim de lucre també dóna un gir a la seva identitat corporativa. Sota els lemes: “Serveis d’inserció en salut mental” i “Ens mouen les teves capacitats”, Fundació Joia promou un canvi de mirada vers les persones amb problemes psicològics per a ajudar-los a enfrontar nous reptes professionals amb major seguretat.

A més, l’entitat canvia la seva personalitat jurídica: passa de ser una associació a una fundació. Així, neix una nova manera de finançament de projectes molt més beneficiosa per a la fundació i per a les persones i empreses que col•laboren amb l’entitat. A més, es garanteix la continuïtat i la creació de noves accions que poden ajudar a aconseguir la inserció sòcio-laboral de persones amb trastorns de salut mental.

Conscient de la tasca que exerceixen tots els seus membres, Fundació Joia va voler homenatjar a dues de les persones que han fet una gran aportació a la tasca de la institució: Jordi Garcia, professional de l’empresa d’economia social Apunts, i Montserrat Carreras, patrona de la fundació. Els dos van rebre un  reconeixement de mans del Conseller de Salut per la seva trajectòria i aportació a la fundació en aquests 30 anys d’història, posant el punt d’emoció a l’acte.

Apunts, una empresa pionera
Un dels principals objectius de Fundació Joia és multiplicar les oportunitats de feina per a persones amb trastorns de salut mental. Per aquest motiu, fa 20 anys, el 1993, va crear Apunts, una empresa d’economia social que actualment compta amb més de 50 professionals que conviuen amb un trastorn mental i reben una formació constant, i que té sis línees de negoci: gran format, disseny, reprografia, missatgeria, digitalització i web to print.

D’aquesta manera, Fundació Joia ofereix amb Apunts un lloc de treball estable a aquelles persones que tenen difícil accés al mercat ordinari i es treballa cada dia per motivar el salt de l’empresa protegida a l’ordinària.

+1 #3 Xavier Martí García 21-05-2013 16:00
Com a antic treballador d'APUNTS, vull donar testimoni del gran compromís que JOIA ha demostrat amb tots els qui patim un trastorn mental, i, des del meu racó, els dono les gràcies.
+1 #2 Nuria Fornalés Orteu 17-05-2013 09:15
Hola,volia felicitar-vos per aquests 30 anys de feina ben feta.No vaig poder assistir a l'acte però segur que va ser unèxit.Parlo com a extreballadora de JOIA, que vaig estar amb vosaltres 5 anys, i encara us tinc molt presents.Felici tats!!
+1 #1 Joan Masip Quintana 15-05-2013 17:05
Moltes felicitats a JOIA, I un plaer `el haber participat en una jornada tan emotiva i magnifica com aquesta.

Códi de seguretat
Actualitzar