Obrim un nou servei de Rehabilitació de Joves al districte de Sant Martí

SantMarti

Aquest 25 de setembre a Fundació Joia hem obert un nou servei de Rehabilitació de Joves al districte de Sant Martí de Barcelona, a les noves instal·lacions que tenim al c/Bac de Roda, 149.

Aquest servei se suma als dos que ja tenim als districtes de Sants-Montjuïc i de Gràcia, i que durant el 2018 van atendre 268 joves i les seves famílies.

Què és Rehabilitació de Joves?

És un servei on treballem la recuperació i la inclusió de les persones joves amb problemes de salut mental, mitjançant el retorn a la formació reglada, el treball dels hàbits laborals, la participació activa a la comunitat, la recerca activa de feina, i el procés d’inserció al mercat laboral, juntament amb el suport al manteniment del lloc de feina.

Com treballem?

Gestionem amb el/la jove un pla amb els objectius rehabilitadors i de reinserció proposats en funció de les potencialitats detectades per part de l’equip interdisciplinari (Tècniques d’Atenció Directa, la Treballadora Social i la Psicòloga). Donem suport i acompanyament individualitzat a les situacions per les quals van passant i treballem amb les necessitats del/la jove i la família, per assegurar l’abordatge integral.

Quines activitats duem a terme?

Realitzem un programa d'activitats funcionals de grup d'acord amb els objectius rehabilitadors i de reinserció de cada jove. Desenvolupem un programa de participació directa en àmbits comunitaris, on volem ajudar als/les joves en la recerca de recursos formatius i laborals. Entre d'altres, es duen a terme activitats com ara Tècniques d'estudi, Taller de còmic, Taller de cuina, Taller d'enquadernació o el Taller esportiu.

Actualment estem iniciant un procés d’acompanyament a l'ESO a través del IOC (Institut Obert de Catalunya) per tal de potenciar que les persones joves puguin obtenir el títol de l'ESO.

Códi de seguretat
Actualitzar