Realitzem una Càpsula Grupal de processos de selecció

grupal

Al servei Itínere Joves de Fundació Joia, situat a l’Espai Jove Les Basses, han realitzat una activitat grupal amb l’objectiu de millorar la seva participació en activitats de selecció grupals.

Se’ls ha donat eines perquè es puguin preparar per a un procés d’entrevistes, a la vegada que desenvolupen la capacitat de treball en equip i habilitats per poder passar per una entrevista grupal amb èxit.

Per poder participar i realitzar aquesta dinàmica, anteriorment es prepara la sala amb una llista de materials diversos que les tècniques orientadores porten de casa. Es busca que hi hagi una gran varietat d’ítems i alguns que estiguin relacionats (pasta, olives, una bufanda, un quadre, figures de decoració, una bàscula de cuina, llenties, etc.).

A partir d’aquí es realitza una activitat de dinàmiques de grup amb els/les joves. Les tècniques els donen eines per preparar-se per a un procés selectiu per a dues vacants: una vacant de mosso de magatzem i una altra en atenció al client. Els joves han de triar una de les vacants i defendre la seva candidatura. A més, han de triar alguns dels materials que estan a la sala i intentar convèncer les altres joves sobre perquè son materials que s’haurien de comprar. Han de presentar i vendre el producte.

En la següent etapa se’ls demana que categoritzin, etiquetin i emmagatzemin els objectes. Han de fer-ho en equip i decidir com fer tot el procés de forma conjunta.

Finalment es parla amb les joves sobre com funcionen els processos selectius, sobre els rols que han assumit, com ha anat la sessió, com se senten en situació grupal i com poden millorar en aquest tipus d’entrevistes.