Els SRC comencen un taller de smartphone que servirà per demanar cita per vacunar-se

tallersmartphone

Els serveis de Rehabilitació Comunitària han començat un nou taller d’ús del smartphone amb l’objectiu que les persones usuàries coneguin el seu ús bàsic i que els serveixi per demanar cita per vacunar-se de la Covid-19.

El taller aborda l’ensenyament de tot tipus de continguts digitals que són molt importants que les persones usuàries del servei coneguin per poder organitzar el seu dia a dia i portar a terme tràmits i gestions amb facilitat.

En temps de pandèmia, un dels objectius més importants que es vol complir amb aquest taller és que aquestes persones aprenguin a utilitzar el seu dispositiu per consultar el seu historial mèdic i per demanar cita per vacunar-se.

A més, altres habilitats que es tracten al taller són: conèixer el funcionament bàsic del dispositiu, manejar les diferents aplicacions (Calendar, Gmail, Maps, etc) i les xarxes socials, adoptar hàbits d’ús del calendari i els recordatoris (visites mèdiques, activitats comunitàries), augmentar la mobilitat, coneixement de navegació per Internet, i pagament a través del telèfon, entre d’altres.

Dins els SRC hi ha una proporció molt elevada de persones usuàries que tenen smartphone però els manquen coneixements i competències per aprofitar les seves funcionalitats. A més, cada cop és més important dominar les competències digitals i, en el cas del col·lectiu de salut mental, aquestes són un gran potencial per augmentar la seva autonomia i nivell de funcionalitat.