Els Joves de Sants gestionen els residus d’oli dels tallers de cuina

recilarjeaceite

El servei de Rehabilitació de Joves de Sants ha gestionat el reciclatge de l’oli utilitzat a tots els tallers de cuina de la seu.

Dins l’activitat de Caminades pel barri de Sants, els/les joves han recollit tot l’oli utilitzat als serveis de Sants de Fundació Joia i l’han portat a un Punt Verd proper. Per realitzar aquesta tasca, prèviament, dins l’activitat de cuina, les tècniques del servei realitzen xerrades a les persones usuàries joves sobre la importància de reciclar i no contaminar. Els expliquen per què han d’emmagatzemar tot l’oli i després portar-lo a un Punt Verd i com ho han de fer.

Tots els serveis de Sants que realitzen activitats de cuina guarden l’oli que ja no utilitzen en pots de vidre i fins ara el portaven així els joves al Punt Verd del Barri de Vallespir de Sants-Montjuïc, però aquest els ha facilitat 10 ampolles especials perquè puguin portar l’oli i així ho han fet aquest cop.

botellasaceite

Aquest equipament públic i gratuït va entrar en funcionament a l’octubre de 2020 i dona servei de recollida de residus domèstics que no es poden llençar als contenidors, com és el cas de l’oli per cuinar. S’hi poden portar residus reutilitzables com roba, sabates o cartutxos de tinta i tòners; residus reciclables com aparells electrònics, oli de cuina, cables elèctrics o metalls diversos; i residus especials com piles, fluorescents, bombetes, radiografies i bateries.