El grup de lectoescriptura reprèn les sortides a la biblioteca

biblioteca

El grup de l'activitat de lectoescriptura del servei de Rehabilitació Comunitària de Sant Martí ja ha pogut reprendre les sortides a la biblioteca que feien abans del confinament.

Aquesta activitat es realitza normalment dins les instal·lacions de Fundació Joia, on les 5 persones usuàries que hi participen poden practicar la lectura en veu alta i l’escriptura, però un cop al mes es traslladen a la biblioteca de Sant Martí de Provençals.

A la biblioteca poden gaudir de la lectura en silenci d’un bon llibre i a més tenen l’oportunitat d’emportar-se a casa un llibre i recuperar l’hàbit de la lectura en la seva vida diària.

L’activitat de lectoescriptura es realitza amb l'objectiu de desenvolupar estratègies per adquirir una bona base de lectura i escriptura. Es treballa la comprensió lectora i l'escriptura a partir de la lectura de diferents relats, la posterior posada en comú i respondre, de manera escrita, preguntes sobre el que han llegit. D'aquesta manera es fomenta l'esperit crític, l'abstracció de conceptes i es milloren les habilitats cognitives com la concentració i la memòria.