Participem en el III Seminari de teatre: dramatúrgia i salut mental

seminariteatre

La coordinadora dels Clubs Socials de Fundació Joia, Cristina Ferreti, ha participat aquesta setmana en el III Seminari de teatre: dramatúrgia i salut mental que es va realitzar a l’Institut del Teatre i estava organitzat per l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana.

Unes 50 persones han participat en aquest seminari, que va començar amb una entrevista de Manuel Pérez i Muñoz, director de la revista Entreacte i crític teatral d’El Periódico, a la dramaturga i psicòloga Lara Díez.

La segona trobada es va centrar en els joves i la salut mental. En aquesta taula rodona hi van participar Cristina Ferreti, de Fundació Joia, l'autor i director Llàtzer Garcia, la dramaturga Sílvia Navarro i l'actriu i autora Ann Perelló. La conversa va repassar obres dels participants amb l'eix central de diversos trastorns, de quines maneres es pot incloure aquesta mena de temàtiques en la dramatúrgia i com cal treballar-ho amb els i les joves.

El seminari es va cloure amb un diàleg sobre teatre, memòria i oblit amb la dramaturga Cristina Clemente, Sònia Maymó, responsable de les àrees de Persona i Família i Formació d’Alzheimer Catalunya Fundació, i el dramaturg i guionista David Plana. En aquest cas, la conversa va repassar el tractament de malalties com l'alzheimer en teatre i es va debatre sobre les formes de ficció que pot donar.