Col·laborem en la creació d’un mural d’art urbà amb l’Espai Jove La Fontana

muraljoves

Fundació Joia i l’Espai Jove La Fontana han posat en marxa una participació conjunta per pintar el mural d’art urbà ubicat a la Plaça de La Fontana de Barcelona de la mà de l’artista Mireia Banchs. Tres joves del servei de Rehabilitació de Joves de Fundació Joia amb interessos artístics tindran l’oportunitat de participar-hi els dies 12, 13 i 14 de juliol.

L'obra representarà el maltractament animal (del gos llebrer) des de la perspectiva de l'artista Mireia Banchs, i gràcies a la participació dels joves serà una mostra més de la importància de la transformació social a través de la inclusió, en aquest cas de persones amb trastorns de salut mental, però entenent-la com una necessitat transversal. Sobre l’obra, en paraules de la pròpia artista: “Vull visibilitzar aquesta raça tan maltractada, amb un enfocament positiu; tres llebrers passejant lliures sense rumb en un paisatge nocturn, una escena que transmet pau i felicitat, però sobretot de llibertat per a aquests meravellosos animals".

Aquesta col·laboració sorgeix de la missió de Fundació Joia d’inserció social i laboral de les persones joves amb les quals treballa i que tenen trastorns de salut mental, i per part de L’Espai Jove La Fontana que disposa d’un programa trimestral de la Plaça com a galeria d’art. Aquest programa té la voluntat de fer de la plaça un espai d’exposició i creació de l’art urbà juvenil i oferir un espai de suport i difusió a diferents propostes artístiques de persones joves amb inquietuds artístiques.