El servei de Rehabilitació de Joves inicia el curs de l’IOC

trimestreioc

Els serveis de Rehabilitació Comunitària de Joves de Sants, Gràcia i Sant Martí han iniciat el primer trimestre del curs de l’IOC. Els joves que s’acaben de vincular comencen amb el curs d’iniciació i la resta inauguraran el trimestre uns dies més tard.

Moltes de les joves que inicien aquest curs volen treure’s el graduat escolar per poder continuar o iniciar la seva vida laboral. Fundació Joia els dóna suport durant l’activitat anomenada Suport a l’IOC i que l’entitat ofereix a les seves instal·lacions.

Aquest suport consta de tres fases. La primera és quan les professionals realitzen, juntament amb l’usuari, la matriculació i la selecció de les assignatures. Al segon bloc comença el trimestre i els ajuden a organitzar-se el temps d’estudi i a realitzar els lliuraments en els temps marcats, també donen suport en les assignatures més difícils i fan de nexe d’unió entre els tutors/es de l’IOC i els usuaris. L’últim pas és quan finalitza el trimestre i les professionals fan una valoració grupal i comenten què es pot millorar, què ha funcionat i què es pot mantenir.

Les persones usuàries valoren molt positivament aquesta activitat, sobretot pel que fa al seguiment i la continuïtat que ofereixen les professionals de Fundació Joia amb el procediment d’avaluació.