Fundació Joia som entitat guia del nou Programa Ocell de Foc Sant Martí

visuallives

Ja està en marxa el nou programa innovador Ocell de Foc Sant Martí i Fundació Joia som l’entitat guia, juntament amb 8 entitats sentinella, per oferir atenció integral a joves amb problemàtica de salut mental.

Durant els propers dos anys Fundació Joia, Coincidències, Can Ricart, Plat Institute, Ígnia, Singa, Grup Eirene, Diari de Barcelona (UPF) i Social Business City Barcelona col·laborarem per oferir a les joves d’entre 16 i 30 anys amb malestar emocional del districte 5 serveis on podran assolir la seva inserció laboral en l’empresa ordinària i/o la recuperació del seu itinerari formatiu.

Descobrir i saber gestionar les emocions, conèixer la comunitat juvenil del barri i experimentar amb un projecte social d’emprenedoria són alguns dels objectius del programa. A través del Punt de trobada del nucli Ocell de Foc els joves poden crear-se un futur, exposar les seves idees, expressar-se i col·laborar amb tota la comunitat.

En el servei d’Atenció grupal poden fomentar relacions positives, de suport i apoderament, es poden implicar amb la comunitat, dissenyar iniciatives col·lectives, i aprendre estratègies d’autocura. També s’ofereix el servei d’Informació, prevenció i lluita contra l’estigma en salut mental i l’abandonament educatiu, en el qual es fomenta la seva participació activa per lluitar contra l’estigma, els estereotips i les desigualtats de gènere.

El programa també inclou un servei de Coaching i assessorament amb l’objectiu que els joves elaborin un itinerari de vida independent. El servei Niu de projectes i iniciatives juvenils els dona accés a una borsa de cooperatives i empreses, dona suport i assessorament a les iniciatives juvenils, i ofereix participar en diferents tallers pràctics.

Podeu seguir les novetats del Programa Ocell de Foc Sant Martí al seu Instagram @ocelldefoc_santmarti o demanar informació al correu Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..