Enlairem 500 globus per a la salut mental

El 10 d’octubre, en la celebració del Dia Mundial de la Salut Mental, Fundació Joia va participar en la volada de globus organitzada per Fòrum Salut Mental.

dmsmforum

La jornada es va emmarcar sota el lema '365 desitjos per a la salut mental' i va concentrar centenars de persones que van escriure el seu desig entorn de la salut mental: "Voluntat + Igualtat = Felicitat", "Més reconeixement", "Vull viure sense ser estigmatitzada", "A la recerca d'un treball". Aquests van ser alguns dels 500 desitjos que es van escriure en les targetes que anaven unides a globus d'heli, per després deixar-los anar alhora al crit de "Ara sí, 365 desitjos per a la salut mental".

dmsmforum2

L'acte, presentat pel periodista de TV3 Ramon Pellicer, va servir per posar de manifest que la salut mental és un tema que s'ha de "posar en agenda i que s'ha de recordar els 365 dies de l'any".
Després el torn de paraula va passar a Enric Arqués, president de Fòrum i codirector de Joia, que va assegurar que: "Malgrat els esforços de molts anys, encara es necessiten molts canvis i millores, ja que les respostes que es donen a les persones que conviuen amb problemes de salut mental no està a l'altura del desenvolupament cultural, social i econòmic del nostre país. Les xifres són preocupants, ja que el nivell d'inactivitat laboral i d'atur de les persones amb un trastorn de salut mental és molt elevat. Aquesta xifra s'eleva al 80% i un 30% d'invalideses laborals estan relacionades amb problemes de salut mental".

dmsmforum3

Per la seva banda la consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, va afirmar que "l'estigma és una manera molt sofisticada però molt dura de discriminar les persones. Ens hem de conjurar tots i totes per anar trencant totes aquestes barreres”. Cristina Iniesta, delegada de Salut de l’Ajuntament de Barcelona, va destacar que la salut mental "s'ha de treure al carrer per donar-li la visibilitat que es mereix, perquè la salut mental es construeix entre tots i no s'ha de recordar només un dia a l'any".

Més fotografies al nostre Facebook.