Bitàcola com a exemple de servei innovador a La Vanguardia

El diari La Vanguardia va publicar el 17 de febrer un article sobre la nova generació de projectes socials innovadors, en el qual va aparèixer el servei de coaching Bitàcola, arrel de la jornada ‘10x10 Càpsules d’Innovació Social’ que va tenir lloc divendres passat al CaixaForum de Barcelona.

inmabitacola

El periodista Jaume V. Aroca va entrevistar la directora de Bitàcola i codirectora de la Fundació Joia, Inmaculada Pinar, ja que aquest servei és innovador perquè ofereix sessions de coaching per a persones amb patiment psicològic generat per la seva situació laboral. Pinar va constatar que “un 80% de les persones que estaven immerses en un conflicte laboral experimentava algun tipus de patiment psicològic en el seu entorn i que sovint, les dues coses estaven relacionades”.

Pinar va advertir que no tots els casos es poden reconduir a través de les pràctiques de coaching que proposa Bitàcola perquè el perfil individual és molt rellevant: “Si estàs en una posició de víctima és difícil, per no dir impossible, que puguis sobreposar-te”, i va aclarir que “les persones que estan a punt de perdre la feina o ja l’han perdut han de ser capaces de moure la seva pròpia vida”.

Per llegir l’article sencer fes clic aquí.

Semàfor verd
Inmaculada Pinar també va ser semàfor verd a La Vanguardia d'aquest diumenge gràcies a la innovació en el camp del patiment psicològic i la salut mental que ofereix el servei de coaching Bitàcola; i també per la feina realitzada els últims 30 anys per part dels professionals de la Fundació Joia.

Códi de seguretat
Actualitzar