El Bloc de Maria del Mar

(Bloc) Alforges i ases

toleranceUna tarda d’estiu bastant avorrida, la meva germana gran em va proposar un repte artístic: que, des d’aquí mateix, us intentés explicar un conte “futurístic” amb la sola punyetera condició de contenir els dos mots (que estan relacionats) que em proposava ella, que són “burro” i “alforja”.

(Bloc) La Castanyada d’avui

toleranceAbans de celebrar terrorífics balls de disfresses i alegres festivals de cinema macabre, cap a aquestes dates de Tots Sants i tots els Difunts ja coneixíem el respecte pels cicles estacionals de la primavera i la tardor que existeixen a la natura i que aprenem a l’escola.

(Bloc) Les festes de la Mercè

toleranceEl 24 de setembre ha estat el dia de la nostra patrona. Segurament hi ha hagut bones exhibicions de l’Àliga, de la Tarasca i de la Víbria, acompanyades d’insignes reis i capgrossos que fa molts anys que han deixat d’empaitar els nens.

(Bloc) La meva peregrinació

toleranceAra ha fet cinquanta anys que vaig anar per primer cop, amb més d’un miler d’infants d’escola, a la ciutat de Santiago de Compostela, en forma de Romeria ferroviària. Era l’any 1971 i vam agafar un tren de 25 vagons amb un centenar de mestres d’escola per tal de viatjar cap a la condonació papal de molts anys de beatitud purgatòria.

(Bloc) Respirem de cop i volta

toleranceSembla que s’ha acabat de cop i volta aquell perill tan dolent de contagi del virus de la Covid-19 que es podia agafar tanmateix amb la teva família i als nombrosos llocs públics d’esbarjo o a la feina. Malgrat tot, qualsevol de nosaltres havia de sortir de casa per força amb la famosa mascareta damunt del rostre.

(Bloc) Una navarrica de pro

toleranceCom m'agradaria explicar tot el que hauria de lloar cantant o dibuixant artísticament!! M'agradaria expressar com marxarà el més lògic sentit de la meva vida si un dia inexorable passa quelcom dolent a la dona anciana que em va veure obrir els ulls a la vida; com arribaran els grans i petits problemes materials i d'habitatge; els neguits entre nosaltres, cinc germans, més discussions, més embolics... i tot perquè la dona que ens va veure obrir els ulls al món ja ha fet el seu camí vital i ara toca fer-li el relleu.

(Bloc) 10 d'octubre

toleranceAls anys noranta es va instaurar a tot el món un dia especial per defensar els drets de tota persona afectada de trastorn de salut mental, ja que molt sovint aquesta fragilitat que podem posseir fa que l’altra gent ens vulgui assenyalar com a éssers erronis o apestats.

(Bloc) Bona Diada de Sant Jordi!

toleranceAquest 23 és la Diada de Sant Jordi, el Dia de la Rosa i el Llibre. També dóna la casualitat que el William Shakespeare va néixer tal dia com aquest i que el famós Miguel de Cervantes va morir un 23 d’abril, durant el període Barroc a Europa.