(Bloc) Bona Diada de Sant Jordi!

toleranceAquest 23 és la Diada de Sant Jordi, el Dia de la Rosa i el Llibre. També dóna la casualitat que el William Shakespeare va néixer tal dia com aquest i que el famós Miguel de Cervantes va morir un 23 d’abril, durant el període Barroc a Europa.

Escrit per: Maria del Mar Castuera

Ells dos són insignes escriptors, un era de teatre i l’altre novel·lista, i eren pioners de la literatura que coneixem avui.

Quant a la creació del mite de Sant Jordi, la veritat és que “patrocina” una pila de països, ja que era un cavaller de l’Edat Mitjana molt correcte i pietós, malgrat la seva bel·licositat ingènua.

La nostra llegenda diu, però, que es va trobar amb una mena de Diplodocus que escopia foc per la boca, la qual cosa barreja el Jurassic Park amb una donzella preciosa i amb un Sant més propi del catolicisme.

També ens explica que quan alguna de nosaltres és segrestada per un Diplodocus o per algun animal maligne, ens hem de posar a esperar que vingui el cavaller graciós a salvar-nos perquè no tenim forces o no sabem escapar-nos del patiment fins que no ens han tret del pou a on vivim tanmateix soles o acompanyades.

Però la veritat és que els barons i les donzelles ens complementem submergits en les tristeses d’aquest món i ens reforcem de valent quan venen alguns problemes. A més, és tan bonic fer-nos regals!!!