El Bloc de Pedro

(Bloc) Estiu

toleranceCalor, calor i més calor. És el que té l'estiu, que fa calor. I com ens agrada queixar-nos de tot, suposo que aquesta és la condició humana almenys per aquestes latituds, ens queixem que fa molta calor. I sí, és cert, la veritat és que sembla que fa una mica de caloreta. Total, estem a mitjans juliol i ja portem tres o quatre onades de calor. A aquest pas, quan arribem a setembre, ens haurem fos ja. He dit setembre?, perdó, volia dir octubre, o novembre, o desembre, perquè els estius s'allarguen cada vegada més en el temps.

(Bloc) De duos i de respecte

toleranceFa molt de temps, més o menys mig segle, i en una galàxia molt, molt pròxima, aquí al costat, es va formar un duo còmic amb el nom de Tip i Coll. Per cert, nota al marge, és curiós el número de duets còmics en el panorama de l'espectacle que s'han format al llarg de la història: Tip i Coll, el duo maquineta, Faemino i Cansat, Cruz i Raya, Els Morancos, Martes y Trece (encara que en els seus inicis eren tres membres), R2D2 i C3PO, Epi i Blas, Zipi i Zape, Mortadelo i Filemó, Batman i Robin, Petrolieres i Medi ambient, entre d’altres.

(Bloc) Mentides i veritats

toleranceDonem per descomptat en nombroses ocasions que allò que sabem, ja sigui perquè ho hem llegit en algun lloc o vist per la televisió o ens ho ha explicat un amic d'un amic, és la veritat absoluta, i passem a creure'l com si d'un dogma es tractés i a no qüestionar-nos la veracitat d'aquest fet en concret.

(Bloc) Dia Internacional de la Felicitat

toleranceCançons sobre la felicitat n'hi ha a palades, tantes com grans de sorra en una platja o programes de tafaneries en televisió. N'hi ha prou amb fer una cerca amb aquesta paraula en qualsevol navegador web perquè sorgeixin incomptables temes cada qual més feliç. Des de “Shiny happy people” de R.E.M. a “Don’t worry, be happy” de Bob McFerrin; des de “Happy” de Pharrell Williams a “Felicità” d'Albano i Romina Power.

(Bloc) Per més històries de superació

toleranceEl 4 de febrer se celebra el Dia Internacional contra el Càncer. Com tots els dies internacionals d'una cosa o una altra, suposo que s'ha fet amb la idea de conscienciar sobre aquesta malaltia en concret, per a recordar-nos a tots que aquesta malaltia existeix, per a visualitzar-la en una societat acostumada a mirar en una altra direcció quan alguna cosa no ens agrada, o ens espanta, i de la qual, només ens recordem quan ens toca en primera persona.

(Bloc) Desembre

tolerancePerquè gairebé sense adonar-nos, ja tenim damunt de nou altre Nadal. Ja estem al desembre, s'acosta El Nadal, (Nadal is coming), s'acosten les vacances, els menjars d'empresa, les reunions familiars, els polvorons, les festes de cap d'any, el raïm, les llenties, els lacasitos, el preraïm, la roba interior de color vermell, els “bones festes” per tots costats, les nadales, els macrobotellons i les festes il·legals, els regals, els contagis del covid, les hospitalitzacions, l'enèsima onada i totes aquestes coses que solen portar aquestes festes entranyables.

(Bloc) Orgull

toleranceEl dia 17 de juny de 2022 es va estrenar als cinemes l'última pel·lícula de Pixar: Lightyear. Narra la història de Buzz Lighyear, l'home, l'astronauta de veritat, no la joguina de la pel·lícula de Toy Story. Com a producció de Pixar, és una pel·lícula d'animació, no d'imatge real, i suposo que serà un èxit (o no) entre els nens, i els que no són tan nens, aquells que van créixer amb les pel·lícules on Woody, Buzz Lightyear, Rex, Mr. Potato, Barbie i altre tenien vida pròpia.

(Bloc) Oxímoron

toleranceSimon i Garfunkel van crear una cançó a principis dels anys 60 que no va tenir molt d'èxit, però que en anys posteriors ha aconseguit un considerable reconeixement i és una de les grans cançons que ens ha llegat aquest duo musical.

(Bloc) Dia Mundial de la Salut

toleranceEl dia 7 d'abril se celebra el Dia Mundial de la Salut. Com altres dates i jornades similars i reivindicatives, aquest tipus d'esdeveniments estan promoguts per organitzacions d'àmbit supranacional, com l'ONU, UNICEF o en aquest cas en concret, per l'OMS, l'Organització Mundial de la Salut.

(Bloc) Kit d'emergències

toleranceTots tenim dies bons i dies dolents; no crec que hi hagi ningú en el món mundial sense alts i baixos, amb una vida en forma de línia horitzontal, sinó que estarà repleta de pujades i baixades, algunes més pronunciades que unes altres, en pla perfil d'una etapa de ciclisme d'alta muntanya, amb ascensos i descensos pronunciats a tres, quatre o més cims.

(Bloc) Nou any

toleranceDoncs res, ja tenim damunt l'any 2022. Tenim per davant 365 dies (bé, ja uns poquets menys), per continuar amb les nostres vides. I com emplenarem aquesta quantitat de dies fins al següent 31 de desembre? Bé, doncs cadascun sabrà el que pot/vol/desitja fer amb aquest temps per davant.

(Bloc) Tolerància

toleranceEl dia 16 de novembre se celebra, com cada any des de 1996, el Dia Internacional per a la Tolerància, instaurat per l'Assemblea General de l'ONU. És un dia de reflexió, en el qual, tal com comenten Les Nacions Unides, “s'ha d'advocar a enfortir la tolerància mitjançant el foment de la comprensió mútua entre les cultures i els pobles. Aquest imperatiu està en la base de la Carta de les Nacions Unides i de la Declaració Universal dels Drets Humans i és més important que mai en una era en la qual l'extremisme i el radicalisme violents van en augment i els conflictes es caracteritzen per un menyspreu fonamental de la vida humana”.