(Bloc) Dia Internacional de la Felicitat

toleranceCançons sobre la felicitat n'hi ha a palades, tantes com grans de sorra en una platja o programes de tafaneries en televisió. N'hi ha prou amb fer una cerca amb aquesta paraula en qualsevol navegador web perquè sorgeixin incomptables temes cada qual més feliç. Des de “Shiny happy people” de R.E.M. a “Don’t worry, be happy” de Bob McFerrin; des de “Happy” de Pharrell Williams a “Felicità” d'Albano i Romina Power.

Escrit per: Pedro Villena

També hi ha múltiples cançons que encara que no tinguin en el seu nom la paraula felicitat, sí que ens fan sentir alegres, que ens animen, ens aixequen l'ànim, ja sigui per la seva melodia, ritme o to desenfadat. I d'aquesta mena de cançons encara hi ha més quantitat de temes: “Visca la vida” de Coldplay; “Walking on Sunshine” de Katrina & The Waves; “Don't stop me now” de Queen; o “Come on Eileen” de Dexys Midnight Runners, per posar uns pocs exemples.

Loquillo i els Troglodites cantaven això de “Jo per a ser feliç vull un camió” fa ja uns (molts) anys, una manera frívola d'enumerar unes quantes coses que els donaven la felicitat en aquesta cançó. I és que la felicitat es pot aconseguir de moltes maneres, a través d'aquestes petites coses que ens fan felices - una posta de sol, un camió, el riure d'un nen, gratar-li la panxa al gat (si es deixa) - o de grans coses, ja sigui cases, cotxes, diners, èxit professional, diners, vacances pagades, diners...

I a què ve tot això? Bé, perquè al fet que, com ja vaig comentar en un relat anterior, avui dia hi ha un “Dia Internacional d'alguna cosa” contínuament, ja sigui el dia internacional de la truita o, en el cas que ens ocupa, el Dia Internacional de la Felicitat. L'Assemblea General de l'ONU va decretar en la resolució 66/281 de 2012 que “el 20 de març se celebrés el Dia Internacional de la Felicitat per a reconèixer la rellevància de la felicitat i el benestar com a aspiracions universals dels éssers humans i la importància de la seva inclusió en les polítiques de govern”. I en això estem, celebrant / commemorant / festejant aquest dia.

I no, avui no comentaré res en contra d'aquest dia, o d'aquestes aspiracions de l'ONU o de com és possible reivindicar una cosa així, veient com està el món i la bogeria imperant en qualsevol racó del planeta en, diguem, els últims 300.000 anys, més o menys el temps que porta l'ésser humà sobre la faç de la Terra, any a dalt o any a baix. No, avui no. Demà ja veurem, però avui no. Així que, encara que sigui per un sol dia a l'any, intentem oblidar les penes, les preocupacions, les notícies terribles que ens arriben dia sí i dia també sobre qualsevol tema en el qual intervingui la humanitat.

Per un dia, busquem aquest camió que ens porta la felicitat, posem una cançó alegre en les nostres vides, pugem el volum de la ràdio, el mòbil, la cadena de música o l'ànim interior de cadascun i cadascuna, i donem-nos una miqueta de felicitat, si és que és possible.