(Bloc) Per més històries de superació

toleranceEl 4 de febrer se celebra el Dia Internacional contra el Càncer. Com tots els dies internacionals d'una cosa o una altra, suposo que s'ha fet amb la idea de conscienciar sobre aquesta malaltia en concret, per a recordar-nos a tots que aquesta malaltia existeix, per a visualitzar-la en una societat acostumada a mirar en una altra direcció quan alguna cosa no ens agrada, o ens espanta, i de la qual, només ens recordem quan ens toca en primera persona.

Escrit per: Pedro Villena

Estic convençut que la majoria de les persones coneixen a algú que ha patit o té aquesta malaltia. Tots tenim constància d'algun cas en el qual persones properes a nosaltres han passat per aquest tràngol; familiars, amics, veïns, coneguts…, la llista pot ser llarga. Existeixen molts tipus diferents de càncer, i poden afectar una immensa varietat d'òrgans. Poden ser més fàcils o difícils de detectar, més estesos o localitzats en una zona en concret; més agressius o una mica més benèvols amb el nostre organisme. Sigui com sigui, és una malaltia molt estesa pel món i pot afectar qualsevol col·lectiu humà. Aquesta malaltia no entén d'edat, sexe, cultura o qualsevol altra etiqueta creada per a classificar a les persones.

Malgrat ser una malaltia àmpliament estesa, encara no es coneix una cura per a tots i cadascun dels diferents tipus de càncer. És cert que s'han realitzat importants avanços en el diagnòstic, tractament i recuperació de molts d'aquests tipus, però una cura per se, està encara lluny d'obtenir-se.

No obstant això, gràcies a les recerques efectuades, s'han trobat nous mètodes pal·liatius, i la recerca avança cap a un tractament personalitzat a cada pacient en concret, la qual cosa repercutirà en benefici de l'afectat per aquesta malaltia. Però requereix temps d'estudi trobar una cura global, per això també es treballa en el diagnòstic anticipat, a crear noves tecnologies que puguin detectar abans el creixement de les cèl·lules cancerígenes, a prevenir abans del sorgiment de la malaltia o en els primers compassos d'aquesta. I tot això combinat amb polítiques d'informació, prevenció, diagnòstic precoç i campanyes de conscienciació.

Però sense deixar de costat, ni molt menys, el costat humà de la malaltia. I és que l'acompanyament i l'afecte de les persones que es troben al voltant d'una persona amb càncer, són essencials en la recuperació. I el creure en un mateix, en que es pot sortir d'això, que vencerem la malaltia, i que amb coratge, amb lluita, és possible la recuperació. Són moltíssims els relats de persones que ens sorprenen per la seva determinació, per les seves històries de superació, per la seva força, per la seva valentia i les seves ganes de viure.

A totes i cadascuna de les persones que han vist la seva vida afectada per aquest mal, una forta abraçada, els millors desitjos i força.

Va per elles i ells.