(Bloc) Nou any

toleranceDoncs res, ja tenim damunt l'any 2022. Tenim per davant 365 dies (bé, ja uns poquets menys), per continuar amb les nostres vides. I com emplenarem aquesta quantitat de dies fins al següent 31 de desembre? Bé, doncs cadascun sabrà el que pot/vol/desitja fer amb aquest temps per davant.

Escrit per: Pedro Villena

Suposo que omplirem aquests dies amb tot allò que comporta l'existència, és a dir, il·lusions, treball, esforç, família, col·legis, reunions, festes, bons i també moments dolents, disgustos, oci, vacances, música, lectura, cinema, aficions, i altres activitats que realitzem tots els éssers vius durant el transcurs de l'any.

També serà un any amb les seves bones i males notícies, que recordarem o no, en fer balanç en finalitzar enguany acabat d'estrenar. Continuarem amb aquesta pandèmia i esperarem que, com deien els seguidors blaugrana en els llunyans anys 70 i 80, amb els seus desitjos de títols futbolers: “aquest any sí”. Tant de bo que enguany sí que sigui el del final d'aquest malson que ja arrosseguem des de fa dos anys.

I mentre arriba aquest esperat moment, continuarem convivint amb les vacunes, les mascaretes, les restriccions, la distància social, sense poder anar de discoteques, festes, reunions, botellots, vacances.

Seguirem sense poder acudir als estadis de futbol per animar al nostre equip favorit, o a una pista de bàsquet, o similars; no podrem amuntegar-nos a les botigues per anar de rebaixes, mantindrem la distància dins del vagó d'un metre o autobús abarrotat fins als topalls per poder anar al treball; continuarem sense reunir-nos amb les nostres famílies, sense poder celebrar aniversaris o batejos, comunions, o celebrar-les excloent a les persones vulnerables, a aquells no vacunats, o obrint finestres per airejar l'ambient i que flueixi una mica de (gèlid) aire; o enviant tranquil·lament als nens a l'escola sabent que estaran ben protegits en aquest entorn.

En fi, després de l'apartat irònic-festiu, doncs que cadascú transiti per aquests 365 dies de la millor manera possible, com he dit al principi: com pugui/vulgui/li deixin.

Ànims, que ja queden tan sols 355 dies perquè s'acabi l'any.