(Bloc) No et rendeixis mai

ayuda2La vida rarament és com a un li agradaria que anés. A vegades són temes petits o nimis, gairebé sense importància. No s'acabarà el món perquè en el bar on esmorzaràs se'ls hagin acabat els croissants. Potser se t'ha escapat el metro just en el moment que arribaves a l'andana, o, tal vegada, t'has quedat sense dades al mòbil o han caigut els servidors del WhatsApp. Res important que no es pugui solucionar amb relativa facilitat.

Escrit per: Pedro Villena

Altres vegades, no obstant això, són coses més transcendentals les que alteren el nostre estat emocional. Pot ser que, en l'aspecte físic, no compleixis amb els cànons, absurds, establerts en la societat actual de bellesa i postureo. És possible que tinguis excés o falta de pes o el cabell d'un color que no t'agrada. Que siguis alta o baix, amb panxeta cervesera o cel·lulitis fins i tot a la cel·lulitis. Potser el timbre de la teva veu és desagradable per a tu mateix/a. Pot ser que imaginis que no ets intel·ligent o que ets lleig, o que la teva feina no t'agrada o que no arribis a final de mes. És possible que no tinguis a ningú amb qui compartir la vida al seu costat o que hagis sofert la pèrdua d'un ser estimat, o que pateixis assetjament a l'escola, la feina, o que pensis que la teva vida s'ha convertit en un infern per qualsevol altra raó de pes.

Tot això, que no és poc precisament, va deixant petjada a la nostra ment. I arriba un instant on el dolor et supera, un moment en el qual estàs cansat o cansada de suportar aquesta situació. Que ja no aguantes més, que fins aquí has arribat, que no et queden forces per a seguir endavant. I, aclaparat pel dolor, decideixes acabar amb el teu sofriment d'una forma definitiva i permanent. La vida fa mal, i hi ha èpoques en l'existència de cada persona, que en fa massa. I en aquests moments, és quan moltes, massa persones, decideixen treure's la vida per no sofrir més.

Segons l'Organització Mundial de la Salut, s'estima que cada any se suïciden en el món un milió de persones, la qual cosa suposa una mort cada 40 segons. El que no es comptabilitza són les conseqüències que impliquen cada suïcidi.

Més enllà del dolor que patiran totes les persones properes al suïcida, i que veuran fortament afectada i d'una forma irremeiable les seves vides, estan les miríades de possibilitats i oportunitats que podrien haver-se obert a la persona que realitza aquest acte. Pot ser que pensis que la vida és un fàstic, no seré jo qui et contradigui, precisament, i que estiguis pensant a posar-li fi, però pensa un moment en totes les ocasions en què la vida t'ha retornat un somriure. Quan gràcies als teus actes has ajudat a alguna persona al voltant teu, quan l'has fet somriure o sentir-se millor o li has donat un cop de mà en un moment dur de la seva vida. Pensa en aquella ocasió en què un amic o amiga necessitava una espatlla en la qual plorar, i que, gràcies a tu, ha pogut superar alguna dificultat. I segur que no penses que aquesta persona és feble per demanar-te ajuda, sinó més aviat al contrari, perquè ha estat capaç de demanar ajuda en un moment d'adversitat. I tu eres allí, aconseguint que la vida sigui una mica menys amarga. Has aconseguit que la vida d'algú faci una miqueta menys de mal perquè eres allí. I això et fa una persona especial.

Pot ser que soni cursi, però la veritat és que hi ha tot un món per descobrir aquí fora, més enllà dels problemes, les penúries o els disgustos de la nostra existència. No et rendeixis mai, no donis per esgotada la teva vida abans d'hora. I si el dolor et supera, demana ajuda, a crits si és necessari. Et sorprendries de totes les persones que estan al teu voltant i que estan disposades a prestar la seva espatlla, i la seva ajuda, per a alleujar el teu pesar.