(Bloc) Estiu

toleranceCalor, calor i més calor. És el que té l'estiu, que fa calor. I com ens agrada queixar-nos de tot, suposo que aquesta és la condició humana almenys per aquestes latituds, ens queixem que fa molta calor. I sí, és cert, la veritat és que sembla que fa una mica de caloreta. Total, estem a mitjans juliol i ja portem tres o quatre onades de calor. A aquest pas, quan arribem a setembre, ens haurem fos ja. He dit setembre?, perdó, volia dir octubre, o novembre, o desembre, perquè els estius s'allarguen cada vegada més en el temps.

Escrit per: Pedro Villena

I és que a causa del canvi climàtic, sí, aquest que encara hi ha gent que qüestiona, i sobre el qual ningú fa res per pal·liar-ho, es manifesta contínuament i amb més claredat. Anem camí de tenir només dues estacions, estiu i hivern, calor i fred. Sense temperatures intermèdies. I a causa d'aquest canvi climàtic, els efectes meteorològics extrems es repetiran contínuament en el temps. Grans onades de calor i tempestes exagerades es repetiran en anys esdevenidors, provocant grans desgràcies sobre el terreny: inundacions, sequeres, augment del nivell de la mar, etc.

Però bé, som així, no aprenem dels nostres errors. Al contrari, sembla que ens agrada repetir-los una vegada i una altra, potser per costum o perquè no donem més de sí, o perquè som masoquistes i ens agrada el sofriment.

Per a mostra un botó, frase típica i tòpica on n'hi hagi. El món s'estava recuperant d'una crisi econòmica brutal que ha abastat pràcticament una dècada, i ens fiquem de ple en una pandèmia mundial que ens ha deixat exhaustes. I no començàvem a veure-li, si no el final, almenys una millora, a unes quantes persones no se'ls ocorre una altra cosa que ficar-nos una guerra a les portes d'aquesta vella Europa. Una guerra localitzada específicament en un territori, però els efectes del qual es noten ja en nombrosos països del món. Retallada d'exportacions de cereals, d'energia, una nova crisi econòmica, per no esmentar, per descomptat, el drama humà que porta qualsevol guerra, en nombres de morts i desplaçats. Tots ells problemes, que es poden veure incrementats considerablement si el conflicte s'allarga en el temps.

Mentrestant, els “països desenvolupats” seguim en període estival, planificant les nostres vacances fugint en ramat dels nostres llocs habituals de convivència com si no hi hagués un demà. I tot això en plena onada. I en aquest cas, no estic parlant de calor, sinó de covid, que encara que les dues paraules comencin per “c”, no signifiquen el mateix en absolut. I ens movem per tot el globus sense importar-nos les conseqüències, portant i deixant el virus al mateix temps que els nostres recursos econòmics i materials, mentre que el món continua girant impertèrrit al voltant del sol.

Quina calor!