(Bloc) Joia

Mr. Smiley Face.svgMillor una mica d'alegria perquè en aquests temps de l'any, amb la disminució de les hores de sol i el canvi horari, per a mi són els pitjors de l'any. I a més, en aquests dies de pluja i menys llum encara, un es posa depressiu.

Escrit per: Fèlix Rozey

És el moment de llegir a Groucho Marx o a Woody Allen o de veure pel·lícules divertides, perquè si no, no sortiria un del llit. Ja és adequat que un d'aquests dies sigui el dia dels difunts. Almenys venen panellets, que t'endolceixen la vida. I una mica de vi dolç tampoc fa mal. Aquest any menjarem les castanyes amb fred, que és d'agrair perquè menjar-les amb calor no ve de gust gens. Així que del fred no em queixo, que després d'aquests estius eterns ja va bé.

No podem deixar-nos vèncer pels elements. Com diu Anthony Robbins, un dels gurús d'autoajuda, qualsevol dia és bo si estem sobre el sòl i no sota ell. Ahir em creuava amb un ancià que passejava amb el seu paraigua i que em deia “Bon dia! I avui més que mai!” No podem deixar-nos portar per la política, l'economia, el medi ambient, etc, i hem de gaudir d'un dia que encara tenim la sort de viure.

Volem viure amb un somriure en la cara, amb un moll en el pas i no és tan fàcil. Però mentre no et rendeixis no estàs derrotat. Miro al cel cobert i procuro somriure com quan m'havia fet mal i la meva àvia em deia “Somriu!, et farà menys mal!”. A mal temps bona cara, diuen.

Després del lluminós estiu ve la fosca tardor i tothom ho nota. Qui pot se'n va a llocs més alegres. Nosaltres, pobres urbanites, ens haurem de consolar tapant-nos amb una manta i mirant una pel·lícula a la tele. O fent més coses que mai, encara que sigui alguna cosa tan avorrida com arreglar la casa i tirar coses que sobren d'un calaix. La qüestió és no deixar-se portar per la maleïda depressió o centrar l'atenció en problemes reals o imaginaris.

Així doncs, us desitjo moments d'entusiasme i alegria i que ens acostumem al més aviat possible a la foscor que com en una novel·la de Tolkien, sembla estendre's pel món. I pensem en la futura primavera. Com diuen els savis, “això també passarà”.