(Bloc) Mantenir-se en forma

llegirExpliquen la història d'un home que va anar a tallar arbres al bosc. El primer dia en va tallar deu, el segon, malgrat tots els seus esforços, només en va tallar cinc i al dia següent, dos. Un altre home que passava per allà li va dir al veure'l suar i esforçar-se sense èxit: “Per què no esmoles la serra?” I l'altre va respondre “No tinc temps per esmolar la serra, he de tallar arbres!”.

Escrit per: Fèlix Rozey

Aquesta història dóna a entendre que molts vivim amb el pilot automàtic dia rere dia, especialment les persones amb trastorn de salut mental, i van passant els anys i ens anem deteriorant (anem guanyant pes, perdem agilitat mental, ens deixem portar per vicis debilitants i destructius) i sentim que la vida es fa més dura. I és que no ens aturem a “esmolar la serra”.

Fer exercici, menjar de forma sana i fer meditació són formes que se m'acudeixen per a que el nostre cos funcioni millor.

Però també hem de preocupar-nos del nostre aparell mental. Hi ha moltes formes d'utilitzar el cap per a no perdre, amb els anys, agilitat mental. Des de fer sudokus o mots encreuats a llegir.

Especialment llegir és una activitat tan útil i que ens fa tant de bé que hauríem que practicar-la tots. La lectura no només ens obre a móns nous, sinó que cada llibre és únic per cada un de nosaltres perquè al llegir-lo ens parla de nosaltres mateixos i les nostres pròpies vides. Les millors ments de la raça humana estan al nostre servei als llibres: escriptors, filòsofs, científics, “la crème de la crème”.

Com posa a la porta d'una llibreria: “Si no llegeixes, no passa res. Però si llegeixes comencen a passar coses”.

Hi ha qui recomana mitja hora de lectura al dia com mínim i hi ha qui diu que llegeixis un llibre a la setmana.  Sigui com sigui, llegir és una manera d’“esmolar la serra” per a mantenir-nos desperts i capaços.