(Bloc) Carinyoteràpia

cariño

Aquest és un món cruel. Veiem a la gent sense llar, als que demanen diners, als immigrants que viuen com poden. Veiem als refugiats abandonats, als nens que viuen a la pobresa extrema, a la gent que passa gana. Veiem als nens amb càncer, les sales dels hospitals plenes de gent que té problemes de salut. Deia un company que és món és tan cruel que delirar és lògic.

Escrit per: Fèlix Rozey

Moltes d'aquestes coses no tenen una solució fàcil. Potser no tenen solució, ni fàcil ni difícil. En aquest món hi ha gent malvada. Gent que maltracta i fa mal, tan físic com emocional. I no són pocs. Persones que no tenen cap mena de preocupació pels patiments dels altres. Gent brutal.

Però de cop, trobes una persona bondadosa. Una persona que no veu aquest món com una carrera de rates. Potser una infermera que et tracta amb humanitat. Potser un cambrer que tracta a tothom amb un somriure. Potser un veí que amb un alegre “Bon dia” et fa sentir que no tot és un desastre.

Nosaltres, les persones amb problemes mentals, tenim problemes per viure. I l'estigma no ens facilita les coses. Problemes per trobar feina. Gent que et rebutja. I una bona forma de compensar tots aquest problemes és la dita “carinyoteràpia”.

Tothom ha sentit, no només nosaltres, que quan és rebutjat i jutjat, no dona el millor d'ell mateix. I tothom ha sentit que quan estava en un ambient càlid i acollidor les seves habilitats es  multiplicaven com per art de màgia.

Penseu-ho abans de sortir de casa un dia d'aquests. Poseu un somriure a la cara i prometeu-vos tractar a la gent amb humanitat. Si li somrius a una persona, especialment si és un conegut, ja sabeu que ell també us somriurà. Especialment entre nosaltres, entre el nostre col·lectiu, és important que ens tractem bé. Per superar el menyspreu i la violència emocional que patim, entre nosaltres hauríem de tractar-nos bé. És molt important. Tractem-nos com germans i agafarem confiança i ens posarem menys a la defensiva.

Poseu el cor en cada encaixada i en cada somriure i veureu com el món és més lluminós. Et sents una mica menys aïllat quan una persona et somriu, quan et fa una abraçada. És molt simple, però és genial.