(Bloc) Acció, siusplau!

reunion

Un dels principals problemes que pot tenir una persona amb problemes de salut mental és passar-se el dia al llit. Abandonar. Especialment entre les persones amb esquizofrènia és un problema greu. I sortir de la immensa apatia que ens domina no és una tasca fàcil. Però és el que hem de fer. Aquesta apatia la porta incorporada el nostre trastorn.

Escrit per: Fèlix Rozey

Els metges et diuen: no tens ganes de fer res, doncs fes les coses sense ganes! I no és tan fàcil. Si sents depressió aixecar-se del llit pot necessitar un esforç enorme. El primer que necessitem és que la medicació sigui la més escaient per nosaltres. Però un cop ens trobem una mica millor, hem de posar-nos dempeus i bellugar-nos.

I una de les coses més recomanables i més útils que podem fer és el activisme en salut mental. Associar-nos, posar-nos en contacte amb persones que tenen els mateixos problemes que nosaltres, pot ser molt gratificant. Escriure, anar a les reunions, actuar de les mil maneres que hi ha de fer activisme són coses bones per a nosaltres i per a la societat.

Si pertanyeu a una associació, la vostra opinió i la vostra experiència seran útils per a tothom. La persona que millor coneix els nostres problemes som nosaltres mateixos. I és important que compartim aquesta saviesa.

Fer activisme en salut mental us donarà satisfaccions i la sensació que feu una cosa que serveix a la societat. Podem ajudar molt a d'altres persones que tenen els mateixos problemes que nosaltres. Podem fer prevenció perquè no facin les mateixes errades que hem fet nosaltres.

Podem anar a la campanya Obertament o podem fer-nos socis d'Activament. Segons el trastorn que patiu hi ha encara més alternatives. Hi ha associacions de persones amb trastorn bipolar o d'ansietat. Trobareu gent que us entén. Gent que ha passat per les mateixes coses que heu passat vosaltres. I com en un grup d'ajuda mútua, ens donem força els uns als altres.

No dubteu, si voleu sortir de la immensa apatia que en ocasions ens domina, veniu a una associació de persones amb problemes mentals. Feu activisme en salut mental. No us en penedireu.