(Bloc) Els centres de dia

terapiagrupo

Durant molts anys he anat a un centre de dia. És veritat que els darrers anys només vaig anar una hora a la setmana a una teràpia de grup. Al començament anava tot el matí cada dia. El canvi que va introduir a la meva vida va ser radical. El compromís de ser allà a primera hora del matí ja va significar una millora. En aquells temps qualsevol cosa em costava moltíssim. I per mi, que sóc un animal nocturn, arribar al centre de dia a les nou semblava anar en contra de tota la meva personalitat. Però allò va posar ordre a la meva vida. He passat massa temps dormint a qualsevol hora per no adonar-me de les avantatges que significa està despert quan els altres estan desperts.

Escrit per: Félix Rozey

Això va significar una millora immediata de les meves relacions socials. Vaig començar a anar a les teràpies de grup del centre i això volia dir que tenia un espai per parlar dels meus problemes i sentir els problemes dels altres. Hi havia gent que estava millor però també hi havia gent que estava pitjor. Això et posava en un camí de millora. I el psicòleg, evidentment, era una ajuda.

Al centre trobaves gent amb els mateixos problemes que tu. Això fa que no et sentis diferent dels altres i no hagis de donar explicacions si estàs fet pols. Segur que em compreneu. No vol dir que un allò sigui un ghetto. Els professionals et guien per a que et reintegris a la societat. Busquen activitats en què et relacionis amb gent sense problemes mentals.

També cercaran les activitats en què estigueu interessats i us impulsaran a que us dediqueu a elles. A mi, l'assistent social del centre em va trobar una activitat de voluntariat que em va fer sentir útil i li donava contingut a la meva vida. Poc després no em calia anar al centre a tot ritme. Ella també em va posar en contacte amb una escola especial on vaig realitzar diversos cursos. Després, gràcies als meus contactes al centre, vaig començar a col·laborar en programes de ràdio.

El centre de dia de l'Esquerra de l'Eixample em va canviar la vida. I vaig observar moltes millores també en altres persones.

Si aneu a un centre de dia no sigueu negatius. Allà poden ajudar-vos de moltes maneres. És freqüent que visquem molt aïllats i un centre pot canviar-ho tot. Potser al començament us sembli dur. Potser trobareu gent que està molt malament i això us provoqui rebuig. Però persistiu! Trobareu gent amb qui connectareu. Les activitats us faran sortir de vosaltres mateixos i us activaran. Ja veureu com en poc temps, si assistiu i compliu els vostres horaris, la vida pot millorar molt. En pocs mesos els canvis poden ser brutals.