(Bloc) Sopars d'etiqueta

soparsdetiqueta

La Mònica, una amiga que forma part de la companyia  de teatre Brots de Pallapupas, em va dir que han treballat en una obra de teatre en la que lluiten contra l'estigma que pateixen les persones amb un problema de salut mental. Des de fa vàries setmanes la presenten al local que tenen al  carrer de Sant Germà, prop de la Plaça Espanya de Barcelona.

Escrit per: Fèlix Rozey

En un espai acollidor, amb una recepció dels espectadors personalitzada, vaig veure com unes persones realitzaven una obra de teatre interessant i amb missatge. És gent que ha decidit fer alguna cosa respecte als problemes que tenim les persones del nostre col·lectiu. La major part dels actors pateix un trastorn mental, però fan una actuació perfectament professional on es nota que han treballat amb cura. L'acció no decau en cap moment i inclús hi ha imatges molt impactants.

Espero que l'obra sigui vista per moltes persones de fora del nostre col·lectiu per a que s'adonin de com som discriminats i estigmatitzats.

És important que nosaltres, les persones amb problemes mentals, prenguem els conflictes en les nostres pròpies mans i fem alguna cosa al respecte, que és precisament el que ha fet aquesta gent de Brots. Deixar l'estigma enrere és una tasca penosa i necessita anys i anys de treball. Cal mullar-se i posar-se a treballar. Benvingudes siguin iniciatives com aquesta obra de teatre. I a més a més, no és només el contingut social el que vull destacar de “Sopars d'etiqueta”, sinó que els actors i actrius ho fan molt bé. Aquesta gent ho ha treballat.

Us recomano vivament que un dijous, que és el dia que representen l'obra, aneu al carrer de Sant Germà i passeu una estona interessant mentre aquells nois i noies us expliquen les seves històries. Aquí us poso un enllaç per a que pugueu assistir a l'obra.