(Bloc) El Dia Mundial de les Persones amb Discapacitat

discapacidadblog

Fa poc ens hem asabentat que Bruce Springsteen,‘The Boss’, pateix depressió crònica. I que Leonard Cohen també la patia. Discapacitats?

Escrit per: Fèlix Rozey

He conegut al llarg dels anys molta gent de l'ONCE. Alguns d'ells, part de l’executiu de l'organització. Gent que anava impecablement vestida i es bellugava per la ciutat amb plena llibertat. Gent que manejava molts diners i, per suposat, guanyava molts diners. Discapacitats?

Llegeixo sobre persones que fan massatge taiwanès. Cegues. Des de ben petites els ensenyen a conèixer el cos humà i les seves mans són màgiques per relaxar un múscul i per deixar-te ben relaxat i en pau amb el món. Discapacitats?

Conec una dona que va en cadira de rodes. Educa un fill i es mou per on vol conduint el seu cotxe. Treballa i té una activa vida emocional amb persones del sexe oposat. Discapacitada? He conegut un home amb síndrome de Down que és actor en diverses produccions. I té estudis. Discapacitat?

Conec una periodista cega que té una activa vida laboral en projectes de la radio i la televisió. Està casada i té una filla amb molt d'èxit als estudis. Discapacitada? Un líder d’un partit polític va en cadira de rodes i és diputat al congrés. Discapacitat?

Una persona paralitzada de forma pràcticament total construeix teories científiques i ha tingut una activa vida acadèmica. Diuen que ell és a Einstein el que aquest va ser a Newton. Discapacitat? Conec una noia d'Activament que pateix síndrome d'Asperger. És escriptora, biotecnòloga i violinista. Discapacitada?

He vist un documental on parlen dels sords. Gent que treballa, es casa, té fills i unes relacions socials que ja voldrien molts. Inclús quan tenen un fill, a vegades els sap greu si sent. Discapacitats?

I la gent que treballa a la Fundació Joia i que es guanya la vida malgrat els seus problemes mentals i que fan la seva aportació a la societat? Discapacitats?