(Bloc) Els refugiats

acoger

Recordo que vaig llegir sobre un grup de jueus que van ser expulsats de l'Alemanya nazi abans de la guerra mundial. Van ser expulsats a Polònia i els polonesos tampoc no els volien. Així que els van deixar en una mena de terra de ningú entre els filferros d'uns i altres i no els deixaven entrar a cap dels dos països. Sense aliments ni res. I feia molt de fred. Allà van anar morint. Allò no era encara “la solució final” hitleriana, però s’assemblava.

Escrit per: Félix Rozey

Penso en aquella gent quan veig a la televisió als refugiats i immigrants que moren al Mediterrani. Ningú no els vol. Els treuen els pocs diners que tenen i després els europeus recollim els cadàvers al mar.

No sé si nosaltres, els occidentals, som responsables de la guerra que hi ha a Síria. O de la pobresa que produeix el canvi climàtic a l'Àfrica subsahariana. Acusen als occidentals d'haver fet la guerra d’Iraq i d'haver desestabilitzat tota la regió. I de provocar la guerra de Síria. No se qui té la culpa. Els islamistes fanàtics tampoc són germanetes de la caritat.

El fet és que a les portes dels nostres països truquen moltes persones desesperades que no saben què fer. I que es juguen la vida per la seva esperança de viure a la Unió Europea.

Podem obrir les fronteres? Si ho fem, què diran el més del 20% de pobres que hi ha a Espanya? Els nostres ciutadans les passen canutes i venen milers i milers de refugiats que no tenen de que viure. A mi em sembla obvi que hem d'acollir als refugiats si volen venir aquí, però no produirà això que creixi l'extrema dreta? Els refugiats i immigrants volen viure dignament. I tenen dret. Els deixem morir davant els filferros, com Hitler amb els jueus. I la situació econòmica no és per tirar coets. Però no podem deixar-los morir així.

Hem d'acollir. Com puguem, però hem d'acollir. I hem d'estar preparats a enfrontar-nos als que aprofitaran la situació per fer populisme.