(Bloc) La lluita continua

No importa que tinguis 20 anys o 50, les persones amb trastorn mental hem de continuar vigilants amb els nostres problemes perquè ningú encara ha trobat la solució a l’esquizofrènia o al trastorn bipolar. La lluita continua.

salutmental

Escrit per: Félix Rozey

No pots confiar-te. Jo vivia molt feliç fa unes setmanes, content perquè portava molts mesos estable i fa poc vaig passar-me quatre dies fet pols. I la recuperació ocupa uns dies més. Fa ràbia que després de tants anys de malaltia encara perdi el control d’aquesta manera. Una nit que no dorms i que no vols prendre una pastilla per dormir i ja tens el cap trastornat.
Vull veure això des d’un punt de vista positiu. Aquest petit problema em fa ser conscient de com he de ser de curós amb mi mateix. No puc abandonar-me el més mínim. I us recomano, a vosaltres que em llegiu i que teniu problemes, que feu el mateix. No podem confiar en que amb la medicació que prenem o anant al centre de dia o perquè portem molt de temps estables les coses s’hagin solucionat.
Encara em sorprèn com després de tants anys d’experiència, després d’una nit sense dormir em cregui els deliris més embogits. Forma part del joc. I quan aquestes coses tan rares te les creus, acabes creient que és el dia a dia el que és fals. I ja vaig llençat a augmentar el descontrol. Cal recordar que, malgrat tot, has de prendre la medicació i intentar posar ordre a la teva vida.
Si la pèrdua de control que he tingut fa uns dies és útil per algú de vosaltres, que s’adona que comença un brot o que està més neguitós i pot aturar a temps aquest procés, sentiré que no tot ha estat inútil. Molts de nosaltres portem molt de temps en això de les malalties mentals. Podem ser conscients de com es deteriora en ocasions la nostra salut mental. I podem buscar remei.