(bloc) Prejudicis

Quan la gent té un prejudici sobre la perillositat de les persones amb un problema de salut mental, acostuma a reaccionar de dues maneres quan sap que ets una persona d’aquest col•lectiu.

prejuicios

Escrit per: Félix Rozey

Una és la por. Les persones amb trastorn mental som impredictibles i podem posar-nos agressius en qualsevol moment. I ens tenen por.
L’altre és l’evitació. La gent “passa” de tu.
No se quina és més dolorosa. Que la gent et tingui por quan no li has fet mal a ningú en tota la teva vida al començament et sorprèn i després et sents rebutjat. S’ha establert en un moment una barrera que es difícil de superar entre dues persones que no es coneixen. La imaginació és una cosa poderosíssima i s’ha posat en contra teva. Ja t’imaginen com un psicòpata.
L’evitació et condemna a la soledat. D’una forma menys xocant que quan et tenen por però potser terrible quan tot un grup de gent t’evita. És la típica situació que et sents més sol envoltat de gent que estan realment sol.
Tot això fa que et sentis un bitxo estrany. I així et fas més estrany. És una profecia que es compleix a ella mateixa. Et converteixes en una persona desagradable i que reacciona amb brusquedat als altres. El rebuig dels altres fa que t’aïllis encara més.
Tu i els altres aneu construint un mur. Rebutges la gent que s’apropa a tu. No vols que et facin més mal. I això et fa mal.
Així que les persones que llegiu això, tant d’un costat com d’un altre del mur, si us plau, quan pugueu, trenqueu-lo i parleu-nos.