(Bloc) Dia mundial de la Justícia Social

manosQuan parlem de justícia social, ens estem referint a un problema social greu que perjudiquen molts éssers humans en aquest nostre planeta Terra.

Escrit per: Ángel Muñoz

Són també molts els factors determinants que influeixen a la “injustícia social”: la integració i l'exclusió social, la inseguretat, la desigualtat entre sexes, la pobresa derivada d'una crisi financera (els rics són cada vegada més rics i els pobres són cada vegada més pobres)…

El gran enigma i la gran pregunta que ens hauríem de fer tots seria: Com combatre aquesta xacra? Una de les solucions que es plantegen és la inversió dels països rics. Invertir en progrés, a promoure l'ocupació com a finalitat, que hi hagi un model de treball estable. Podent-se ajudar de les noves tecnologies. Amb això hi hauria un creixement econòmic mundial i global.

No deixa de ser una utopia per a aquests nous corrents d'inversió i de capital. L'aconseguir una ocupació decent que pugui desdibuixar el format de llibertats fonamentals.

El major dels formats de la justícia social seria el mantenir la “pau al món”. L'economia mundial serà el més pur reflex dels països en desenvolupament i dels quals no ho són.

La justícia social és el viu reflex del benestar ple. Només ve truncada per aquells que per ser corruptes i ambiciosos no els importa atropellar al més feble. No puc deixar d'opinar que és una utopia. No hi ha solució, malgrat la meva pena. Són molts els interessos creats en un perfil de món en el qual cada dia hi ha menys recursos. Estem acabant amb aquests, els recursos. El planeta s'està deteriorant per moments. Jo diria que més aviat ho estem fent entre tots. És una llàstima que no donem importància a aquests petits detalls que ens influeixen de manera directa a una justícia social. És un peix que es mossega la cua.

Amb el que esperem al dia 20 de febrer de l'any 2020 per a tornar a commemorar el “Dia mundial de la justícia social”.