(Bloc) Les llacunes de l'oblit

denkenEl ser humà té la tendència, amb el pas del temps, a oblidar. Ho fa d'una manera mecànica. S'aïlla del passat per enfrontar-se al seu present i futur més immediat.

Escrit per: Ángel Muñoz

És una manera de refugiar-se en si mateix i no acceptar la seva existència fins la data, de tot allò que li hagi produït malestar. Però la inquietud, el problema, hi seguirà  sent. No sabrem quan tornarà a aparèixer novament al nostre record.

El que sí que és cert és que ens poden causar maldecaps que en el nostre dia a dia poden afectar-nos de manera hostil. El passat, passat és i és per això que és, està. No hi ha cabdda per a l'oblit de situacions, reaccions o emocions que ens hagin causat una inestabilitat en el nostre humor, en la nostra forma de fer les coses i del seu desenvolupament final. En l'oblit estarà el nostre més fidel aliat per a seguir endavant, sense pesos innecessaris, sense càrregues de consciència que l'únic que ens provoquen és paralitzar-nos la ment. Si parem el nostre cervell i abandonem les seves capacitats de desenvolupament, ens estem parant nosaltres, les nostres qualitats d'obtenir solucions, d'aprendre dels savis i de poder compartir els nostres coneixements adquirits.

En altres casos el que ens succeeix és una falta de memòria, de reconèixer tot allò après i es produeixen les llacunes mentals, l'oblit. A nivell cognitiu cal treballar el nostre cervell a diari, donar-li vitamines de lectura i anàlisi per a enfortir aquella capacitat cerebral que és la memòria. Un cop enfortida la memòria és increïble com intervé en nosaltres el record. Record d'una olor, d'un sabor, d'un so… Tot està gravat en ella i el que semblava estar perdut en la llacuna de l'oblit torna a renéixer en nosaltres com una situació ja viscuda i experimentada.

Les llacunes de l'oblit es poden curar, amb experimentació de tot allò viscut, amb el record, d'una carta, d'una fotografia o d'un objecte són espais mentals que han quedat buits per la falta d'estimulació o de vivències emocionals. El no viure la vida intensament fa que passin davant teu pàgines escrites de la teva biografia que ni tan sols tu saps llegir-les per falta d'aptitud, concentració, adaptació, motivació… L'estar en estat d'alerta, obert al món amb tots els sentits farà que aqueste llacunes mentals caiguin realment en l'oblit.