(Bloc) Unes ulleres per veure

gafasEn quantes ocasions no hem necessitat “unes ulleres per veure”, una lupa, un monocle, una lent, uns prismàtics, una ullera de llarga vista, un telescopi, un microscopi…, ni per veure millor ni pitjor, simplement per veure.

Escrit per: Ángel Muñoz

Se'ns ennuvolava tant la vista que ens era pràcticament irrecognoscible allò que estàvem mirant o contemplant. Ironitzant, no donàvem crèdit al que observàvem. Per això de: “Posa unes ulleres en la teva vida”. Massa petit quant a grandària o sorprenent quant a la seva forma.

En els estats diminuts podem trobar el veritable ésser de la seva essència. Identificar la qualitat de les seves figures i de les seves possibles transformacions. Aquesta és la vida, petites formes transformades i evolucionades en els seus diferents camps, però sempre basades en uns principis. Serà un creixement com jo-coneixement.

Aquesta evolució permanent; el néixer i morir diàriament, de centenars de cèl·lules, ens faran reflexionar de: “No tot és com els ulls amb què es mira sinó tot es mira amb l'ajuda dels ulls”.

Però això és un principi, hi ha altres formes de veure-sentir. No només amb la vista, amb els altres sentits. Amb el nostre gran sentit, el sisè, el lligat al cor i la ment, el més poderós instintiu i intuïtiu, “la consciència i l'ànima”. És la força de la nostra energia, la nostra projecció cap a la llum. Per a això no necessitem ulleres per veure, però sí per sentir.

Sentir en silenci, a les fosques, amb les nostres balconades apagades, sense parpellejar, deixant evadir el nostre cos-ment, cap a aquelles dunes infinites de terra i pols, per arribar així a un estat de benestar, de bonança, de desassossec, de pau i sobretot de llibertat.

Tant de bo hi hagués al mercat un tipus d'ulleres per veure i sentir alhora! Totes les persones seríem més sensibles enfront dels estigmes que ens esdevenen diàriament!

Tots en algun moment de la nostra vida hem necessitat unes ulleres per sentir.