(Bloc) Caminant amb vergonya

caminarAl llarg de la nostra vida el caminar es fa més o menys pesat, depenent de molts dels factors determinants que ens succeeixen.

Escrit per: Ángel Muñoz

El principal és triar el camí adequat, la ruta a seguir, per a aquest desenvolupament com a persona i per guanyar en ell tots aquells valors que t'engrandiran, estimularan i motivaran per seguir endavant. La motivació és el major estimulant per al nostre cervell; és la gasolina per al nostre motor mental.

Una vegada triat el camí hem d'anar lleugers de càrrega, de motxilles innecessàries que en ocasions no són ni tan sols nostres. Ens han vingut predestinades amb el transcurs del temps, del caminar per les diverses senderes d'ombres i llums; fins al dia d'avui, el nostre present.

Cal abandonar aquesta càrrega sense sentir cap tipus de remordiment, forma ja part del nostre passat.

En ocasions li hem agafat tal afecte que les hem fet com a part nostra. Fins i tot en desprendre'ns d'ella ens podríem sentir nus, buits emocionalment; però en realitat estem sent més lliures. Deixem a un costat les vergonyes, els pudors, els embuts, la timidesa, les objeccions i les inclinacions.

Només ens faltarà un bon calçat per poder projectar (el nostre futur), aquest aprenentatge, d'aquestes vistes noves i belles que ens anirem trobant. Aquesta serà la base del nostre coneixement fàcil i còmode, sense lligams innecessaris.

No sabrem quants quilòmetres ens duraran les sabates, però en aquesta vida, en aquest nostre nou camí de vida, és d'obligat ordre també caminar amb els peus descalços. La sensació en aquest passeig es convertirà en la pura i justa realitat del caminar.

Mai millor dit: “toquem amb els peus a terra” però aquesta vegada ja, per fi, sense vergonya.