(Bloc) Ecotrucs

ecofriendlyUs donaré 2 trucs que us ajudaran a estalviar dinerets, us entretindran (fareu "Mindfulness") de la manera més fàcil i reciclareu.

Escrit per: Ángeles Díaz

Faig servir tovalloletes humides per a desmaquillar-me. Les poso a rentar, i les uso per eliminar l'esmalt de les ungles amb netejaungles. Reciclatge i estalvi, doncs no compro cotó. He rentat/assecat el pot de mascareta i retallat les tovalloletes amb el patró. I ho he deixat al costat de la caixa dels esmalts, estalviant espai a la caixa de les tovalloletes.

Un matí l'Ajuntament repartia unes papereres, perquè la gent compra tovalloletes i les tira pel vàter (de bebè, desmaquillants, Kandoo...) contaminant i espatllant les depuradores (els arranjaments de les quals desemboquen a pujar factures). Llavors van idear aquesta campanya, per les no biodegradables. Se'm va encendre la bombeta i les vaig començar a posar a la rentadora, assecar i emmagatzemar. Serveix qualsevol marca, doncs uses les tovalloletes i les rentes a la rentadora, no encongeixen en assecar, retalles i tires les restes.

Decoració nadalenca i feta a casa. Vaig estar buscant en els xinesos adhesius de fades, (Campaneta no, fades de veritat) i els vaig veure. Eren angelets, i el disseny era com els cromos d'enganxar que usava de nena. En una fulla de mida foli a 1€ cabien diversos angelets. Tenia cartró ploma a casa. Els vaig enganxar i vaig retallar. Com he retallat a ull, les proporcions no són exactes, per això els forats van quedar molt enganxats. Els he pintat amb esmalt, aquests esmalts que ja estan molt enganxosos, gairebé secs, i són útils per donar color a altres materials: metall, tela, feltre, denim, cartró, cartolina... No oblideu la capa de vernís (laca de cabell o esmalt d'ungles transparent també cola) perquè els angelets estiguin més segurs, pel frec dins de la caixa amb altres figuretes.

És inconcebible la quantitat de paper i plàstic que es genera, encara que separo les escombraries (vidre, paper i orgànic), se'm va ocórrer crear un fermall de "La princesa promesa". El procés ha estat fàcil, he retallat la foto de Cary del programa de "Phenomena experience", de quan vaig ser a veure "Drácula de Coppola" la vaig enganxar en un tros de cartró de l'embolcall de cereals, ho vaig retallar amb una mica de "aire" per fer un marc. Pensava pintar-ho en negre, però com la foto és en blanc i negre, donar-li un aspecte de tresor em va fer més gràcia. Ho vaig pintar amb l'esmalt d'ungles daurat i vaig enganxar diamantets mitjans (vaig provar amb grans i petits, un desastre...)

Una vegada sec, li vaig donar una capeta de transparent, per ajudar a fixar millor els diamantets. Tot seguit vaig buscar en la meva caixa de feltre, un retall  i un color de fil semblant a l'esmalt. Quan ja estava sec ho vaig enganxar al feltre amb cola, i aprofitant que havia de cosir la vora, vaig cosir l'imperdible per poder enganxar-ho. Vaig dubtar entre fermall o clauer, però en temps de bufanda, millor fermall. Amb un tros de “air on fix” per protegir la foto, ja tens el fermall.

Espero que us hagin agradat, us animo a ser creatius i reciclar.