(Bloc) No t'estressis, et veuràs millor

relajarL'estrès és una resposta natural i innata de l'organisme a les situacions que l'amenacen i que afecta a la nostra estabilitat emocional i física. A Fundació Joia, a "Intel·ligència emocional", ens ajuden a gestionar-ho. Encara que està bé perquè crea alerta i una resposta ràpida davant l'adversitat, si és continu i intens pot afectar-nos físicament. Us heu fixat que quan esteu estressats us fa mal la panxa (Servidora...), el cap, es sua més (excés d'adrenalina), i la pell (que és l'òrgan més gran del cos) també?

Escrit per: Ángeles Díaz

La meva pell és més sensible, s'irrita amb facilitat (hi ha picor, vermellor) s'asseca més (clar, oblido hidratar...). L'estrès produeix desequilibris hormonals, la regla triga més a baixar, apareixen granets, disfunció, i el pitjor de tot, sí, pitjor que no jugar a metges... La pell perd col·làgen!!!! AUGMENTEN els radicals lliures, aquestes malvades cèl·lules inestables que produeixen una reacció en cadena que destrueix, és a dir, envelleix, les cèl·lules sanes… Ergo se't veu més vella i apagada.

Per aquest motiu es recomanen 8h de somni, durant aquest temps el nivell d'estrès és 0 'patatero' i les cèl·lules segueixen la seva rutina, treballant bé.

La llum s'apaga perquè el flux sanguini és més lent, el cor bomba més sang per afrontar la situació que provoca l'estrès. Les cèl·lules no es nodreixen bé i unes altres es nodreixen en excés.  Els nutrients fugen del rostre per alimentar els músculs tensionats. Les defenses baixen. Per sort, els efectes de l'estrès sobre la pell són reversibles i desapareixen ràpid quan disminueix.

La cosmètica ajuda, però una bona higiene i hidratació facial, menjar més verduretes i fruita (contenen aigua), dormir entre 7 i 8 hores, baixar el consum d'alcohol i tabac, beure 2 o 3 litres d'aigua al dia, practicar exercici físic de manera regular (un passeig i 2 hores ja deixa anar endorfines), tenir entreteniments, ioga, passejar per la platja, i l'helioteràpia (banys de sol) també.

Les mascaretes d'argila verda diluïda en infusió de camamilla 2 vegades a la setmana fan meravelles. És un 3 en 1: exfolia, mineralitza i elimina el greix (punts negres inclosos). Barata i natural, els seus ingredients els trobes en herboristeries.

Els correctors també ajuden: el verd tapa vermellors, el groc neutralitza ulleres i blaus, el blau taques groguenques o taronges, el rosa o lila les venes marcades o blaus en procés de curació. Aplicar un to més clar que la teva pell dóna llum.