(Bloc) Dia Internacional de la Tolerància

toleranciaLa tolerància és respecte, en majúscules, cursiva, subratllat i en negreta. Les Nacions Unides s'han compromès a la tolerància mitjançant el foment de la comprensió mútua entre les cultures i els pobles. És la base de la Carta de les Nacions Unides i de la Declaració Universal dels Drets Humans, en una època en la qual la radicalització de diverses Nacions augmenta de forma violenta.

Escrit per: Ángeles Díaz

El 1995, els països membres de l'Organització de les Nacions Unides per a l'Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO) van adoptar una Declaració de Principis sobre la Tolerància. La Declaració afirma que la tolerància no és indulgència o indiferència: és respecte, apreciar la riquesa de les cultures del món i expressions dels éssers humans. La tolerància reconeix els drets humans universals, la supervivència de comunitats mixtes a cada regió del món.

La Declaració descriu la tolerància no només com un deure moral,  polític i legal per als individus, els grups i els estats. La injustícia, la violència, la discriminació i la marginalització són formes comunes d'intolerància. L'educació és la clau. Les Nacions Unides han llançat la campanya JUNTS per promoure la tolerància, el respecte, la seguretat i la dignitat a tot el món. Té per objectiu reduir les percepcions i les actituds negatives cap als refugiats i els migrants, a més d'enfortir el contracte social entre els països i comunitats d'acolliment, i els refugiats i migrants.

Com lluitar contra la intolerància?

1. Lluitar contra la intolerància exigeix un marc legal; els Governs han d'aplicar lleis.
  2. La Declaració descriu la tolerància no només com un deure moral, polític i legal per als individus, els grups i els estats. La injustícia, la violència, la discriminació i la marginalitzación són formes comunes d'intolerància. L'educació és la clau. Lluitar contra la intolerància requereix accedir a la informació... Tenim molt presents grups d'individus amb finalitats polítiques i territorials. Amb arguments no fidedignes, manipuladors, creant conflictes on no n'hi havia. Promoure lleis que protegeixin el dret a la informació i la llibertat de premsa. I sobretot, eliminar la censura en xarxes socials i "Mass media".
  3. Lluitar contra la intolerància requereix una presa de consciència individual. Sí, és difícil... El masclisme, el bullying, la incomprensió d'uns costums aliens a les nostres i conflictes derivats de minories ètniques que ja són majoria no ajuden. Si un llop ataca a les ovelles, automàticament creiem que tota la manada ho farà.
  4. Lluitar contra la intolerància exigeix solucions locals, crear moviments, accions, com Mediaset amb el clip del Langui "Se buscan valientes". Un rap que ensenya a les criatures com actuar davant el bullying.