(Bloc) El meu petit gran comiat

adiosAvui acaba la meva “jornada laboral” al Bloc de les Capacitats de Fundació Joia, donant pas a nous escriptors perquè reflecteixin les seves diferents postures i idiosincràsies a l'hora d'enfrontar la vida. Tot té un inici i un final, encara que no crec que això sigui un final sinó l'inici d'una cosa nova. El canvi és part constant de les nostres vides. Tot es transforma, i el que abans era d'una manera ara és d'una altra.

Escrit per: Lidia Fuentes

Quan vaig començar a escriure al bloc d'aquesta fundació portava ja temps assistint a la mateixa per ocupar-me i per preparar-me de nou per a la feina. Estava en una mala època, encara que n’hi va haver de pitjors. Però allà em van ajudar molt, perquè em motivaven a fer coses, i aquestes coses tenien un objectiu: trobar una feina i mantenir-la, buscant alguna cosa que fos adequada a les meves característiques personals, i fent seguiment allà per parlar d'aquells assumptes que portava amb major dificultat, en una feina concreta o en general.

A més d'aquestes ajudes, que van ser desinteressades i que potser en el seu moment no vaig saber valorar tant com ho faig ara, em van permetre conèixer i entrar al Bloc de les Capacitats de la revista digital de la fundació. Això, per la seva banda, m'ha ajudat molt a alliberar aquells pensaments que em turmentaven, a sentir-me lliure per mostrar el dia a dia de la meva persona, més enllà de tenir una discapacitat o no.

Abans de començar a escriure aquí ja sabia que se'm donava bastant bé escriure, però al llarg de la meva experiència en aquest bloc he anat desenvolupant més les meves habilitats, de tal manera que ara he pogut entrar a participar en una altra revista digital, parlant de temes de la societat en general.

En aquest any al bloc m'han donat l'oportunitat de conèixer-me més, de conèixer la meva malaltia i la meva part “no malalta”. Mostrant les meves opinions i vivències, la meva intenció era poder ajudar a persones que tinguessin la mateixa malaltia que jo, o similars.

Quan vaig començar a conèixer totes aquestes coses de mi m'hagués agradat trobar un bloc d'aquest tipus. Quan llegeixo sobre el Trastorn Límit de Personalitat (TLP) en fòrums o articles (del Trastorn de Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat, el TDAH, no tant), la veritat és que el que més es veu és la part negativa de la malaltia. Es generalitza, i aquells als qui els va millor la vida, tenint TLP, solen ser els que menys necessitat tenen d'escriure en fòrums d'aquests grups, tal com vaig poder veure.

Així, dono les gràcies a Fundació Joia per tot el suport mostrat durant el temps que vaig anar als grups d'inserció sociolaboral, i per aquesta gran oportunitat de deixar empremta, mitjançant els meus escrits, sobre els meus pensaments i vivències.

Sigui casualitat o no, miro cap a enrere i em veig bastant diferent, bastant millor, més positiva, com si pesés menys la meva “motxilla” de la vida. Tot el que he fet en aquests últims anys pot haver ajudat, però aquesta clar que Fundació Joia ha aportat molts grans de sorra en aquesta millora personal. Milers de gràcies, i fins sempre.