(Bloc) 'Panteres Grogues' al Pride Barcelona 2017

pridebcn17

Quina gran experiència la que vaig viure el passat dissabte dia 8 de juliol de 2017. Em considero una persona molt afortunada per haver pogut formar part d'un dels esdeveniments en pro de l'orgull LGTB. Es podia respirar el respecte, l’alegria, la tranquil·litat, la llibertat. Tantes coses que he anhelat, buscat i aconseguit, poc a poc, al llarg dels meus 31 anys.

Escrit per: Lidia Fuentes

Va ser tot una mica de casualitat: fa uns mesos, a traves d'una aplicació de mòbil, em vaig apuntar a un grup de dones i esport, anomenat ‘Dona i esport’, que al mateix temps formava part d'un grup que comprèn diversos esports anomenat ‘Panteres Grogues’. Així, vaig  apuntar-me a activitats en grup com fer senderisme. I vaig animar-me, cosa que anys enrere hagués estat impossible en mi. Tanta gent nova! Què pensaran de mi? Els agradaré?

Aquest dia de senderisme va ser molt agradable. Vam fer molt esport, vam menjar amb ganes i em sentia integrada perquè érem afins, aquestes noies i jo. Vaig poder notar que les dones que hi havia (tot eren dones) eren moltes d'elles homosexuals, pels seus comentaris i algunes maneres d'actuar. No obstant això, jo sóc bisexual, i estar en ambients on cadascú pot expressar la seva tendència sexual amb llibertat m'encanta, no és una cosa habitual. Per molt que es digui que sí, encara queda molt per avançar en aquest sentit, socialment parlant.

Uns mesos després, en el mateix grup em va arribar una notificació que ‘Panteres Grogues’ tindria un paper molt important aquest any en la desfilada del Pride 2017, de carrosses. Vam ser la segona carrossa que va desfilar, i per mida i colors, una de les més preparades. A més, crec que el nostre grup, pel nou i diferent que era del de les altres carrosses (tractava concretament de lesbianes, gais, bisexuals i transsexuals en l’àmbit de l'esport), va ser representat per tots els que anàvem sobre d’ella d'una manera molt intensa i amb gran motivació, i això el públic ho va poder sentir. Vam estar i estem molt orgullosos del que som, i també del que fem.

Per a mi, aquest dia va ser una alliberació personal enorme: amb els meus balls i la meva disfressa estava dient: sí, sóc una noia, sóc femenina, i sóc bisexual; em diverteixo, faig el que em ve de gust, però també respecto; i ningú em pot aturar. Les meves ales mai mes es tancaran. I això que vaig expressar durant dues hores i mitja allà dalt, ho vaig mostrar amb claredat a la resta de gent que ens veia, i espero que després d'aquest dia es creïn llaços que ens uneixin a tots en aquesta llibertat i aquest respecte.