(Bloc) Assumint la possible fugacitat de l'amistat

amigos

Quan era petiteta tenia un concepte de l'amistat una miqueta idíl·lic. Pensava en quelcom molt important, de gran durabilitat i ple de valors. Però el pas dels anys m'ha fet tocar més de peus a terra, en aquest sentit i en d’altres.

Escrit per: Lidia Fuentes

És d'esperar que digui que les experiències viscudes marquen les nostres opinions actuals, però el meu concepte de l'amistat no solament es basa en això. Fa no gaire temps, posem-li un any, que la meva autoestima està creixent exponencialment, gràcies a teràpies i altres. En estimar-me i tractar-me millor a mi mateixa, ja no necessito gent al meu voltant perquè sí, amb mi mateixa acostumo a tenir bastant. La conseqüència clara d'aquest últim fet és que, ara només dedico el meu temps a aquelles persones que m'aporten alguna cosa, la presència de les quals em dóna bones vibracions, o que simplement m'agraden per algun aspecte d'elles mateixes.

Em sento molt més lliure a mesura que no necessito estar amb persones per fugir de la solitud. I aquesta sensació de poder que un té quan tria amb plena consciència si seguir veient a una persona o no, no té preu. Fins fa ben poc la meva vida estava plena de lligams: parelles que no em convencien, amistats que jo sabia que no mereixien la meva amistat, treballs en els quals no em sentia gens valorada, etc.

Sembla irònic: fa anys vivia envoltada de gent i em sentia més sola que mai. Ara tinc algunes persones al meu voltant, no massa, però són gent que jo considero de valor i cada petit detall que m'aporten em fa més companyia que mil persones de les d'abans.

Tampoc m'espanta tant pensar que les amistats, igual que un altre tipus de relacions, poden ser fugaces. Moltes coses ens poden aportar quelcom, encara que siguin breus és millor aprofitar els moments que la vida ens posa a l´abast.

Sobre tot això, vull posar un exemple que he viscut recentment: vaig veure a una amiga per Setmana Santa. Ella no és de la meva ciutat i feia temps que no la veia, així que realment em va venir de gust quedar quan ella m'ho va proposar. Quan ens vam veure, tot va ser molt agradable: vam parlar més que altres vegades, vam anar a un karaoke i després vam anar a ballar. La nit va durar bastant, entre riures i records. No obstant això, quan la mirava o escoltava, m'anava quedant clar per què feia tant temps que no la veia: em semblava una miqueta encotillada, amb necessitat de competir i destacar entre les altres. Per aquests motius, vaig sentir la necessitat d'adular-la en molts moments: quan cantava, perquè ho fa realment bé, quan em parlava de perquè no aconsegueix trobar parelles estables, etc. El seu perfeccionisme converteix a la que podria ser una dona molt agradable, femenina i amb grans qualitats en un ésser distant, fred i al que és difícil conèixer. Tot i això, la nit va ser molt divertida, perquè també jo mateixa me la vaig fer divertida. Vaig aprofitar al màxim cada instant.

Els dies següents, vaig parlar amb ella esporàdicament i em vaig adonar que aquelles converses no portaven enlloc, que a cada intent d'acostar-me a ella havia una resposta del tipus "ah, jo també vaig fer això un dia...", i al final vaig haver de desistir en el meu intent que es sentís més lliure per tenir realment una amistat amb mi. Mai se sap el que depararà el futur respecte d'aquesta amistat, perquè les persones poden canviar. Però aquest és el meu exemple del que ja no estic disposada a viure. Per fi sóc una dona lliure.